Verdens største prøverom

McCann har etablert en pop-up-butikk for friluftsmerket Houdini Sportswear i Norges fremste handlegate.

54701 d63e6 original
54704 a4b22 original

I det tidligere lokalet til Skandinavisk Høyfjellsutstyr i Bogstadveien 1 har McCann etablert pop-up-konseptet «Verdens største prøverom» for Houdini Sportswear. Her oppfordres kunden til å låne med seg klær i opp til fem dager for å teste de selv ute i naturen. Hvis produktene faller i smak, kan kunden komme tilbake til pop-up-butikken for å betale. Hvis produktene ikke skulle passe, kan de leveres tilbake helt kostnadsfritt.

– Dette er bra for kunden og bra for miljøet, sier Eva Karlsson, administrerende direktør i Houdini Sportswear. Butikken er primært markedsført i sosiale medier, støttet av annonse i A-magasinet og D2, samt en, bokstavelig talt, skreddersydd utendørsløsning.

– Vi ønsker å være et miljøvennlig alternativ i friluftsbransjen. Våre produkter er resirkulerbare, og hele vår forretningsidé bygger på bærekraftige prinsipper.

Karlsson mener pop-up-butikken er en helt ny måte å se retail på.

– I pop-up-prosjektet oppstår en annen relasjon mellom varemerket og kunden. Det digitale og det fysiske møtes. Personlig service, inspirasjon og informasjon blir like viktige ingredienser. Vi pleier å si at Houdini passer personer med «curious minds and big hearts». Pop-up-butikken vår i Bogstadveien er selve beviset på dette.

Houdini Sportswears pop-up-butikk i Bogstadveien 1 i Oslo holder åpent til 30. desember 2014.

Houdini Sportswear ble etablert i Stockholm i 1993, med hovedfokus på klatring, ski og friluftsliv. I dag designer og produserer de alt fra undertøy til skallplagg i et bærekraftig perspektiv.