McCann Oslo med ny merkevarefilm for Brannvernforeningen
I en ny merkevarefilm for Brannvernforeningen laget av McCann Oslo, setter Brannvernforeningen fokus på sitt arbeid med brannforebygging i anledning deres 100-årsjubileum.
Aktuelt byrå

McCann Oslo

Med visjonen «brannvern for alle», og målet om at ingen skal omkomme i brann, har Brannvernforeningen vært en pådriver for økt brannsikkerhet i Norge siden 1923.
– Gjennom jubileumsfilmen ønsker vi å minne folk om betydningen av brannsikkerhet, samtidig som vi feirer Brannvernforeningens lange og stolte historie, forteller Helene Hiller, kommunikasjonsrådgiver i Brannvernforeningen.
Filmen er akkompagnert av en versjon av den svenske burdagssangen «Ja, må han leve», dog i en litt mindre lystig variant enn vi er vant til.
– Vi hadde som mål å skape en film som vekker engasjement og følelser hos folk, men som forhåpentligvis også minner publikum på å ha slokkeutstyr lett tilgjengelig, sier kreatør Kim Amundsen i McCann Oslo. – Sangen «Ja, må han leve» passer som hånd i hanske med Brannvernforeningen da den ikke bare er en bursdagssang, men også oppmuntrer til å leve et langt liv – akkurat som Brannvernforeningen har gjort i hundre år.
Jubileumsfilmen skal sendes på Reklamefrie dager på TV.
Involverte byråer
Sebastian Bergsnov
Kreativ produsent
Fredrik Hinsch
Foto og klipp
Maria Haugsgjerd
Koordinator
Lasse Leonharsen
VFX
Andre involverte
Vegard Wikne
Musikk
Aslak Gausen
Markeds- og kommunikasjonsrådgiver, Brannvernforeningen
Helene Hiller
Kommunikasjonsrådgiver, Brannvernforeningen
Tor Erik Skaar
Kommunikasjonsrådgiver, Brannvernforeningen