McCann Oslo med ny merkevarefilm for Brannvernforeningen

I en ny merkevarefilm for Brannvernforeningen laget av McCann Oslo, setter Brannvernforeningen fokus på sitt arbeid med brannforebygging i anledning deres 100-årsjubileum.

Brannvernforeningen jubileumsfilm 16x9x

Med visjonen «brannvern for alle», og målet om at ingen skal omkomme i brann, har Brannvernforeningen vært en pådriver for økt brannsikkerhet i Norge siden 1923.

– Gjennom jubileumsfilmen ønsker vi å minne folk om betydningen av brannsikkerhet, samtidig som vi feirer Brannvernforeningens lange og stolte historie, forteller Helene Hiller, kommunikasjonsrådgiver i Brannvernforeningen.

Filmen er akkompagnert av en versjon av den svenske burdagssangen «Ja, må han leve», dog i en litt mindre lystig variant enn vi er vant til.

– Vi hadde som mål å skape en film som vekker engasjement og følelser hos folk, men som forhåpentligvis også minner publikum på å ha slokkeutstyr lett tilgjengelig, sier kreatør Kim Amundsen i McCann Oslo. – Sangen «Ja, må han leve» passer som hånd i hanske med Brannvernforeningen da den ikke bare er en bursdagssang, men også oppmuntrer til å leve et langt liv – akkurat som Brannvernforeningen har gjort i hundre år.

Jubileumsfilmen skal sendes på Reklamefrie dager på TV.

Involverte byråer

Ellevill Produksjon Filmproduksjon
S

Sebastian Bergsnov

Kreativ produsent

F

Fredrik Hinsch

Foto og klipp

M

Maria Haugsgjerd

Koordinator

L

Lasse Leonharsen

VFX

Andre involverte

V

Vegard Wikne

Musikk

A

Aslak Gausen

Markeds- og kommunikasjonsrådgiver, Brannvernforeningen

H

Helene Hiller

Kommunikasjonsrådgiver, Brannvernforeningen