

Arbeidet med ny plattform har pågått over lang tid i nært samarbeid med restaurantkjedens reklamebyrå DDB Oslo, hvor målet har vært å skape et samlende konsept som uttrykker kjedens eget verdigrunnlag, men som også oppleves som naturlig for kundene.
McDonalds er et uhøytidelig sted hvor alle er velkomne og hvor alle kan være seg selv. «Kom som du er» skal underbygge følelsen av at McDonalds er et sted du kan dra til når som helst for å nyte et godt måltid i hyggelige omgivelser, sier Pia M. Mellbye, Markedsdirektør i McDonalds Norge AS.
Innfallsvinkel for all kommunikasjon. I første omgang lanseres plattformen gjennom film og radio, men det nye konseptet kommer til å være innfallsvinkelen i all kommunikasjon som gjøres fremover.
Konseptet fikk en ukomplisert fødsel under et inspirerende møte med kunden. Det var ikke så kronglete å enes om at det fine med McDonald's, sånn rent bortsett fra maten, er at de ikke er så fryktelig selektive med hvem de slipper inn døra, sier Joachim Haug, kreativt ansvarlig i DDB Oslo.
Vi føler vi har truffet godt med et konsept som folk kan nikke gjenkjennende til og som forhåpentligvis vil gi dem lyst til å besøke McDonalds, avslutter Mellbye.
I mediespilleren er det to filmer og seks radiospotter.
79f601ab-3323-4157-a51d-3dc9d9c93fef.mp3
e3fafb6a-82b2-4cb2-874c-62815b219e96.mp3
b94939ef-f494-4317-8ea1-6c4746ee45f8.mp3
0183032f-159e-438d-82aa-a462d93a0ba1.mp3
9c98c2c3-4e2f-427f-a3fc-d4850c86db2d.mp3
df74457b-76ab-41f2-9ba1-f88bed298412.mp3
Andre involverte
Utmerkelser
-
Gullblyanten 2014 Radio/Audio