«Men hva med en ny billettordning i stedet?»
Agder kollektivtrafikk (AKT) introduserer ny billettordning. NOSLEEPTILLBROOKLYN har laget kommunikasjonen.
Aktuelt byrå
NOSLEEPTILLBROOKLYN
I juli skal Agder kollektivtrafikk (AKT) innføre en ny ordning for betaling og registrering av billetter på bussene i Agder. Det er ikke snakk om en revolusjon, veldig mye forblir likt, men allikevel, ingen liker forandring, særlig ikke når det gjelder dypt innarbeidete vaner. Derfor har NOSLEEPTILLBROOKLYN utarbeidet en bred palett med kommunikasjon for å gjøre det enklere å skjønne og bruke den nye billettordningen.
Den første delen handler om å lansere nyheten om at en ny billettordning er på vei, og kampanjen putter nyheten inn i samtaler hvor den ikke passer inn. Som i en samtale mellom far og datter, og i en operasjonssal. Filmene er innkjøpte stock-filmer og dubbet med nye dialoger (se filmene lenger ned i saken).
Markeds- og kommunikasjonssjef, Terje Mathisen hos AKT sier at kommunikasjonen skal formidle at dette er i ferd med å skje, ikke beskrive hvordan eller hvorfor.
– Vi gjør veldig mange tiltak for å sikre at overgangen til en ny billettordning blir så smertefri som mulig, den viktigste er at folk er klar over at ting blir litt annerledes. Målet er at så mange som mulig vet at dette inntreffer, og deretter finner en måte å tilpasse seg på. Del to handler om hvordan du gjør dette, sier Mathisen.
NOSLEEPTILLBROOKLYN har bistått med rådgivning og kreativt konsept samt medie-rådgivning og plassering. Kampanjen startet i slutten av april, og går i digitale og sosiale medier, på kino, radio og print og fortsetter utover sommeren.
Involverte byråer
Terje Ugland
Prosjektleder / rådgiver
Rune Eilertsen
Lyd / klipp
Andre involverte
Terje Mathisen
Markeds-og kommunikasjonssjef hos Agder kollektivtrafikk
Roald Morvik
Fagleder marked og kommunikasjon hos Agder kollektivtrafikk