Mercedes-Benz profil
Med kvalitet som viktigste driver i premiumkategorien har MB et kunnskapsproblem, for hvordan kan man rettferdiggjøre at MB er 10-20% dyrere enn sine konkurrenter i et marked som synes konkurrentene er gjevere? Viktigste innsikt er at historien engasjerer de under 55, og at merket blir mer aktuelt/moderne av å snakke om kvalitetsambisjonene i et historisk perspektiv
Aktuelt byrå
Futatsu Industries
Med kvalitet som viktigste driver i premiumkategorien har MB et kunnskapsproblem, for hvordan kan man rettferdiggjøre at MB er 10-20% dyrere enn sine konkurrenter i et marked som synes konkurrentene er gjevere? Viktigste innsikt er at historien engasjerer de under 55, og at merket blir mer aktuelt/moderne av å snakke om kvalitetsambisjonene i et historisk perspektiv. Annonsene blir lest og lagt merke til langt over snittet, og har i følge DN´s målinger og Gallups tester økt merkestyrken på punkter som ”verdt å betale mer for”, ”det beste eller ingenting”, ”vil anbefale”.
OBS. Annonseserien er i sin helhet jobbet frem i Norge som et svar på utfordringene her. Den tyske payoffen ble hentet frem fra glemselen av det norske byrået. I dag er den blitt den globale Mercedes-Benz payoff.
4510-ec0fe-original.pdf
4507-65b0b-original.pdf
4511-85872-original.pdf
4508-41669-original.pdf
4512-c8ad3-original.pdf
4505-fa6c5-original.pdf
4509-dd11d-original.pdf
4506-b0c82-original.pdf
Involverte byråer
Futatsu Industries