Mercedes-Benz profil

Med kvalitet som viktigste driver i premiumkategorien har MB et kunnskapsproblem, for hvordan kan man rettferdiggjøre at MB er 10-20% dyrere enn sine konkurrenter i et marked som synes konkurrentene er gjevere? Viktigste innsikt er at historien engasjerer de under 55, og at merket blir mer aktuelt/moderne av å snakke om kvalitetsambisjonene i et historisk perspektiv

33270 63791 original
33271 9293f original
33272 55fb3 original
33273 13b0b original
33274 d5d04 original
33275 c7adc original
33276 a927f original
33277 82a95 original

Med kvalitet som viktigste driver i premiumkategorien har MB et kunnskapsproblem, for hvordan kan man rettferdiggjøre at MB er 10-20% dyrere enn sine konkurrenter i et marked som synes konkurrentene er gjevere? Viktigste innsikt er at historien engasjerer de under 55, og at merket blir mer aktuelt/moderne av å snakke om kvalitetsambisjonene i et historisk perspektiv. Annonsene blir lest og lagt merke til langt over snittet, og har i følge DN´s målinger og Gallups tester økt merkestyrken på punkter som ”verdt å betale mer for”, ”det beste eller ingenting”, ”vil anbefale”.
OBS. Annonseserien er i sin helhet jobbet frem i Norge som et svar på utfordringene her. Den tyske payoffen ble hentet frem fra glemselen av det norske byrået. I dag er den blitt den globale Mercedes-Benz payoff.

4510-ec0fe-original.pdf

1087-c0786-original.pdf PDF, 1.079 MB
Last ned

4507-65b0b-original.pdf

1635-72a88-original.pdf PDF, 831.716 KB
Last ned

4511-85872-original.pdf

2096-fc50d-original.pdf PDF, 1.748 MB
Last ned

4508-41669-original.pdf

2652-f706d-original.pdf PDF, 590.367 KB
Last ned

4512-c8ad3-original.pdf

3120-bbeb0-original.pdf PDF, 1.835 MB
Last ned

4505-fa6c5-original.pdf

3206-ddda7-original.pdf PDF, 633.936 KB
Last ned

4509-dd11d-original.pdf

3583-85412-original.pdf PDF, 897.334 KB
Last ned

4506-b0c82-original.pdf

4140-f0b6e-original.pdf PDF, 2.004 MB
Last ned

Involverte byråer

95031 b22ea original

Futatsu Industries