Mere sånn

Oktan er klar med omdømmekampanje for Drammen, en by som på få år har beveget seg fra «et veikryss på E18» til en moderne miljøby.

14843 eec31 original
14844 d840f original
14845 72aa3 original
14846 56b32 original

Knapt noen annen by i Kongeriket har gjenomgått en så total personlighetsforvandling som Drammen, som er en av byene i Norge som har størst befolkningstilvekst.

Parallelt med byutviklingen har Drammen jobbet bevisst med kampanjeaktiviteter for å styrke sitt omdømme, spesielt i forhold til nabokommunene. Årets omdømmekampanje er utarbeidet av Oktan Drammen, og første del rulles ut i disse dager.

Målet er å trekke enda flere nye innbyggere til Drammen gjennom å fokusere på de positive sidene byen etter hvert er blitt kjent for: Gunstige boligpriser, et unikt bymiljø, full barnehagedekning og gode oppvekstvilkår for barn og unge, forteller Svein Holter i Oktan.

Drammen er fremdeles en ukjent perle for mange. Tenk bare på at byen har mottatt åtte nasjonale og internasjonale priser for byutvikling. Elvebyen Drammen er blitt et begrep, og stadig nye mennesker tiltrekkes av den unike kombinasjonen av urbanitet og småbyidyll. Faktisk flytter så mange som 1000 mennesker hit hvert år, og det er utvikling kampanjen skal sørge for å stimulere ytterligere, avslutter Holter.

Del 1 av kampanjen består av annonser i VG og Asker og Bærums Budstikke. I tillegg blir det publikumsrettede aktiviteter på utvalgte togstasjoner mellom Drammen og Oslo med utdeling av T-skjorter og et eget rabattert Drammenspass for den som har lyst til å prøve noe av det Drammen har å by på, samt mye konkret informasjon om fordelene ved å bo i Drammen. Del 2 av kampanjen presenteres til høsten og vil handle om næringsliv og etableringsmulighetene i Drammen.

Tekstforfatter: Andreas S. Frølich

AD: Margrethe Hagen

Konsulent: Svein Holter

Involverte byråer

Oktan Drammen