Møbler som gir mening
Fretex samler inn og gjenbruker så mye mer enn bare klær. Det vil vi fortelle om nå.
Aktuelt byrå
Publicis Kitchen
De aller fleste vet at Fretex samler inn brukte klær. Men Fretex samler inn og gjenbruker så mye mer enn det. For eksempel interiørartikler, nips, bøker, sportsutstyr og lamper. Det vil vi fortelle om nå, og Fretex og Kitchen er derfor ute med en ny kampanje.
Samtidig er det viktig å få frem hva pengene som Fretex får for det de samler inn går til. De gir folk nye muligheter i arbeidslivet og bidrar til Frelsesarmeens sosiale arbeid.
– I dag får 1600 mennesker kurs, veiledning og arbeidspraksis – og målet er at alle skal få jobb etter dette. Det er derfor viktig for oss å minne om at det du gir til Fretex er av større betydning enn at du får en ryddig klesskap eller får tømt loftsboden, understreker Trine Gjermundbo, kommunikasjonssjef i Fretex.
Kampanjen er som vanlig utviklet av Kitchen, som denne gang har fått god hjelp av Handverk til å fysisk utforme de tekstlige løsningene.