Møt «Jan Egil» – Zalando klar med sin andre norske kampanje

Denne gangen er det menn som er målgruppen. JCP PRAD står bak.

Zalando

– Zalando fortsetter sin strategi med lokale uttak for å bergta nordmenn. Nå er det fokus på å få enda flere menn til virkelig å få øynene opp for nettshopping av klær og sko. Målet var å finne noe menn kan relatere seg til, og som i tillegg var underholdene, sier Senior marketing manager hos Zalando, Andreas Ringstad.

– Nærmest fra man blir født blir menn fortalt at de skal hate shopping. Men vår innsikt sier at de fleste faktisk liker det, så lenge det er på deres premisser, sier rådgiver hos reklamebyrået JCP PRAD, Lars Eia Kirkholm.

– Etter litt research fant vi ut at nærmest alle har morsomme og ganske irriterende historier fra klesbutikker. Selgeren som aldri gir seg, den strenge butikkdama som følger deg med argusblikk, vi ville ta disse gjenkjennbare situasjonene og sette dem helt på spissen, sier kreativt team Victoria Allan og Christian Kruse.

– Med dette som bakgrunn utviklet vi et episodisk univers der vi møter på karakteren «Jan Egil» som stadig blir utsatt for ting han ikke føler blir helt riktig. Valget av regissør landet på stjerneskuddet Rikke Gregersen som gjennom Tangrystan leverte perfekt på humoren vi ønsket å få frem, fortsetter Allan og Kruse.

– Filmene har allerede hatt snikvisning hos noen utvalgte. Det er herlig å se at både 18, 40 og 80-åringer kjenner seg godt igjen, da har vi truffet en nerve, avslutter Kirkholm.

Andre involverte

A

Andreas Ringstad

Ansvarlig hos kunde