Joker skal være en viktig bidragsyter i nærmiljøet. Derfor er dagligvarekjedens slagord «Den gode naboen». Et typisk kjennetegn for en god nabo er at man hos denne alltid møter en åpen dør. Og slike åpne dører møter man på alle påskens helligdager hver påske hos samtlige av Jokers Oslo-butikker.
Men ikke alle er klar over dette glade påskebudskapet. Dette ønsket Joker å gjøre noe med i forbindelse med årets påske ved hjelp av en utendørskampanje.
For å skape oppmerksomhet rundt at Jokers butikker var åpne, ble løsningen å også gjøre reklameløsningene åpne. En av reklamene kunne man også gå gjennom – sånn for å være helt sikker på at budskapet skulle gå gjennom hos dem som gikk gjennom.
– Nå skal jeg åpenbart si noe, siden det står en sitatstrek til å begynne med, men jeg tror jeg allerede har skrevet det jeg eventuelt hadde tenkt å si i teksten over, sier Odd Einar Hennøy, kreatør i Mvh.
Involverte byråer
Kristian Lühr
Client lead
Merete Johnsen
Activation lead
Isabel Ræder Davis Brodtkorb
Senior manager Create and Engage
Andre involverte
Roy Hval
Markeds- og konseptsjef i Joker
Eva Miguens
Markedskonsulent i Joker