Mvh er åpne om at det er de som står bak Jokers åpne adshels

I påsken ble Oslos befolkning gjort oppmerksom på Jokers påskeåpne butikker gjennom påskeåpne adshels.

Joker 1

Joker skal være en viktig bidragsyter i nærmiljøet. Derfor er dagligvarekjedens slagord «Den gode naboen». Et typisk kjennetegn for en god nabo er at man hos denne alltid møter en åpen dør. Og slike åpne dører møter man på alle påskens helligdager hver påske hos samtlige av Jokers Oslo-butikker.

Men ikke alle er klar over dette glade påskebudskapet. Dette ønsket Joker å gjøre noe med i forbindelse med årets påske ved hjelp av en utendørskampanje.

Joker 2

For å skape oppmerksomhet rundt at Jokers butikker var åpne, ble løsningen å også gjøre reklameløsningene åpne. En av reklamene kunne man også gå gjennom – sånn for å være helt sikker på at budskapet skulle gå gjennom hos dem som gikk gjennom.

– Nå skal jeg åpenbart si noe, siden det står en sitatstrek til å begynne med, men jeg tror jeg allerede har skrevet det jeg eventuelt hadde tenkt å si i teksten over, sier Odd Einar Hennøy, kreatør i Mvh.

Involverte byråer

Carat Norge a.s Mediebyrå
K

Kristian Lühr

Client lead

M

Merete Johnsen

Activation lead

Clear Channel Mediepartner
I

Isabel Ræder Davis Brodtkorb

Senior manager Create and Engage

Andre involverte

R

Roy Hval

Markeds- og konseptsjef i Joker

E

Eva Miguens

Markedskonsulent i Joker