
I anledning World Animal Day, teamet IKEA opp med Foreningen for Omplassering av dyr for å gi litt ekstra oppmerksomhet til dyr som trenger et nytt hjem. Dyr fra FOD-gården ble fotografert av Andreas Kleiberg i sann IKEA-stil, og presentert på IKEA sine hjemmesider.
– Hjemmet er mye mer enn bare møbler
Tobias Lien, markedskommunikasjonssjef i IKEA Norge, er veldig fornøyd med samarbeidet.
– For at vi skal etterleve visjonen vår om å skape en bedre hverdag for de mange menneskene, må vi av og til gå litt utenfor kjernevirksomheten vår. Hjemmet er så mye mer enn bare møbler. Vi er veldig takknemlige for muligheten til å vise frem disse fantastiske dyrene FOD huser, og håper dette bare øker interessen for adopsjon av dyr, avslutter Lien.
TRY står bak
TRY Reklame, som står bak initiativet sammen med IKEA, har fått med seg reaksjonene på samarbeidet.
– Vi syns så klart det er gøy å følge med på responsen det har fått, og spesielt stas er det å høre om de nye eierne dyrene har fått som følge av samarbeidet, forteller kreatørteam Caroline Riis og Eirik Sørensen.
Involverte byråer

Marthe Waagbø Solli
Designer
Trond Sandø
Konsulent
Aleksander Hauge
Klipper
Cecilie Helsvig
Rådgiver