Når det ser bra ut, er det lettere å svelge

Med en sterk merkevarehistorie, en tydelig prosess og et rent produkt som grunnlag, har vi laget et helhetlig og troverdig konsept for Era Tran.

Era case 1

tba_ står bak bl.a. innsikt, rådgivning, målgruppesegmentering og prispakketering gjennom abonnementsløsning. Konsept og pakningsdesign er utviklet i samarbeid med Los & Co.

Era er en fersktappet tran av høy kvalitet fra det bærekraftige skreifisket i Vesterålen, og utvinnes skånsomt mens fisken fortsatt er helt fersk. Produsenten baserer seg på helsefaglige råd og årelange tradisjoner, samtidig som all energi legges i kvalitet i råvarer, produksjon og hvordan de kan motivere folket til å ha gode rutiner. Era Tran ønsker å inspirere mennesker til å innta en sunn livsstil – én skje om gangen.

– For at produktet skal reflektere den høye kvaliteten og nå ut til en meget kunnskapsrik og kvalitetsbevisst målgruppe, er viktigheten av et helhetlig og troverdig konsept på pakning og kommunikasjon essensielt. Vi ønsket at pakningen skulle gjenspeile renheten i produktet, og fungere som en hyllest til de daglige rutinene, forteller senior designer og fagleder for design i Los & Co, Marianne Christie Ryalen.

Era case 2
Era case 3
Era case 4
Era case 5
Era case 6
Era case 7

Rundt om i de tusen hjem, i by og land, snakkes det om tran. Uansett om du er av typen som liker tran, eller ei, er det sunt og kan spille en nøkkelrolle i en sunnere livsstil. Produktet selges primært gjennom en abonnementsløsning, målgruppens første møte med produktet er derfor digitalt. Era Tran leverer rene produkter og rutiner du gjør til en del av hverdagen.

Se casefilmen her.

– Det er lettere for oss å gå ut i markedet og kommunisere med et konsept vi har troen på og liker. Vi er skikkelig stolte! Og vi ser at det blir godt mottatt av andre. Vi tok kontakt med tba_ og Los & Co for å få hjelp til å bygge et konsept rundt produktet vårt, da vi følte at navn og design ikke helt gjenspeilet det vi ønsket å stå for. Teamet har hjulpet oss med å sette et moderne preg på et tradisjonelt produkt vi nordmenn er så kjent med. Konseptet bringer noe nytt med seg og viser en ny vri på en gammel vane. Det hele henger fint sammen, og den fine utsiden av flasken gjenspeiler den gode kvaliteten som er inni flasken, sier Jeanette Lindberg, gründer og ansvarlig hos kunde.

Involverte

R

Renate Mørch

Gründer og ansvarlig hos kunde

J

Jeanette Lindberg

Gründer og ansvarlig hos kunde