Filmen, som for øvrig er produsert av Hobby Film, inngår i en større høstsatsning fra TV-distributøren. Den tar for seg perioden i livet når det å se fotball på stadion eller pub plutselig må vike av hensyn til familien.
– Dette bør være en kjent problematikk, som RiksTV har en løsning på. Man vil så gjerne på pub, men samtidig være der for familien. Dette er enkel men samtidig følelsesladet materie. Manndom og fotball er jo artige temaer å jobbe med i kommunikasjonssammenheng, sier Hans Martin Rønneseth, kreatør hos SMFB.
Det står mye fotball på programmet i tiden som kommer, og RiksTV vil minne oss om at de har både en rimelig multiromsløsning og kanalene som trengs for å følge favorittlaget fra sofaen.
– Introduksjonen av et tv-abonnement som gir gratis tv i flere rom har vært veldig vellykket, og vi ser at dette behovet er en viktig driver for å velge RiksTV. Dramatiseringen i denne kampanjen er sterk, og vi synes den synliggjør behovet på en veldig god måte. Vi er overbevist om at filmen vil engasjere mulige kunder på en god måte, sier Bernt A. Andersen, markedsdirektør hos RiksTV.