Nåtidshjernen fra DNB og TRY

Adrian Sellevoll er det perfekte eksemplet på en nåtidshjerne. Han lever i nuet, og tenker ikke så mye på langsiktige konsekvenser. Noe som forklarer hvorfor han ble med på Ex on the Beach, Skal vi danse, og Farmen Kjendis. Men ikke minst, hvorfor han ble med på å være talsperson for et forskningsprosjekt satt i gang av DNB Ung og TRY.

Nåtidshjernen bilde

DNB Ung har nemlig lansert et nytt prosjekt sammen med TRY for å få unge nåtidshjerner til å tenke litt mer langsiktig med pengene sine.

– Vi åpner et helt nytt univers hvor vi skal teste og eksperimentere for å få unge til å bli enda flinkere med egen økonomi. Sammen med målgruppen skal vi eksperimentere og finne ut hvorfor hjernen tenker kortsiktig og hva man kan gjøre for å bli flinkere til å spare og tenke langsiktig med pengene sine. Vi håper også få god innsikt i hva vi selv kan gjøre for å legge bedre til rette for dette, sier Aina Lemoen Lunde, markedsdirektør i DNB.

Nåtidshjernen ble lansert med alpakkaer, flyvende hjerner og firehjulinger, og lanseringsfilmen er laget av regissør Stian Smestad og produsert av Mone Mikkelsen i One Big Happy Family.

Se filmen her.

– Vi må takke alle som har vært med på dette, fra en veldig modig kunde, til fantastiske Stian Smestad og Mone Mikkelsen i One Big Happy Family, og Storyline som har gjort alt det imponerende etterarbeidet. Og ikke minst til vår nåtidshjernehelt, Adrian. Etter et litt krevende år på hjemmekontor, har dette vært veldig gøy å jobbe med, sier Susanne Hovda og Marius Aasen, kreatører i TRY.

Med dette prosjektet, har banken nylansert nettsiden dnbung.no, laget av Try Apt, der man kan teste sin egen nåtidshjerne, lese forskningsartikler om temaet, lytte til Nåtidshjerne-podcasten fra Levi og Kornelia og få tips til å tenke mer økonomisk langsiktig.

Prosjektet lever videre med eksperimenter og undersøkelser, så det er bare å følge med.

Andre involverte

A

Aina Lemoen Lunde

Ansvarlig hos kunde

M

Mette K. Olsen

Ansvarlig hos kunde