NetCom dominerer det kollektive

NetCom har med sin siste kampanje valgt å dominere innvendig i busser, trikker og T-banevogner hos JCDecaux.

16080 21367 original
16081 8569d original
16082 113a3 original
16083 c93f4 original
16084 de265 original

Kampanjen er den første av sitt slag med 100 prosent dominans i Oslo. Carat har stått for medieidèen og McCann står bak de kreative løsningene.



Tanken om å skape dominerende kampanjer utendørs er ikke ny, men det er første gang man skaper dominans gjennom reklame inne i busser, trikker og T- banevogner. I to uker (uke 24 og 25) skal over 12.000 plakater kommunisere NetComs tilbud til Oslos kollektivreisende. Hver uke foretas det over 2.440.000 kollektivreiser i Oslo, og mellom 60- 70 prosent av Oslos innbyggere reiser kollektivt i løpet av en uke.

Andre medier som også benyttes i kampanjen er nett og papiravis.

Løsningen er basert på innsikten om at de reisende er om bord 8 ganger pr uke. Derfor ønsket vi eksklusivitet ved å fokusere på en telefon på hver side av hver vogn. Mangfoldet vil den reisende se i løpet av en uke ved å bli eksponert for mange forskjellige telefoner, sier Thomas De Vries, rådgiver i McCann.



Team hos McCann:

Rådgiver: Thomas De Vries og Anniken B. Schjøtt

Prosjektleder: Line Friberg og Tone Bøygard

Kreaktivt team: Tore Woll, Erlend Kloumann Høiner, Einar Nonstad og Einar Fötschl

Ad ass: Kathrine Slapgård og Nettan Stubberud

Teamet hos Carat:

Kristine Abrahamsen, medierådgiver

Lars Erik Jensen, digital rådgiver

Helle Thorkildsen, kundeansvarlig

Involverte byråer

Mc Cann Logo blue

McCann Oslo