NetCom dominerer det kollektive
NetCom har med sin siste kampanje valgt å dominere innvendig i busser, trikker og T-banevogner hos JCDecaux.
Aktuelt byrå
McCann Oslo
Kampanjen er den første av sitt slag med 100 prosent dominans i Oslo. Carat har stått for medieidèen og McCann står bak de kreative løsningene.
Tanken om å skape dominerende kampanjer utendørs er ikke ny, men det er første gang man skaper dominans gjennom reklame inne i busser, trikker og T- banevogner. I to uker (uke 24 og 25) skal over 12.000 plakater kommunisere NetComs tilbud til Oslos kollektivreisende. Hver uke foretas det over 2.440.000 kollektivreiser i Oslo, og mellom 60- 70 prosent av Oslos innbyggere reiser kollektivt i løpet av en uke.
Andre medier som også benyttes i kampanjen er nett og papiravis.
Løsningen er basert på innsikten om at de reisende er om bord 8 ganger pr uke. Derfor ønsket vi eksklusivitet ved å fokusere på en telefon på hver side av hver vogn. Mangfoldet vil den reisende se i løpet av en uke ved å bli eksponert for mange forskjellige telefoner, sier Thomas De Vries, rådgiver i McCann.
Team hos McCann:
Rådgiver: Thomas De Vries og Anniken B. Schjøtt
Prosjektleder: Line Friberg og Tone Bøygard
Kreaktivt team: Tore Woll, Erlend Kloumann Høiner, Einar Nonstad og Einar Fötschl
Ad ass: Kathrine Slapgård og Nettan Stubberud
Teamet hos Carat:
Kristine Abrahamsen, medierådgiver
Lars Erik Jensen, digital rådgiver
Helle Thorkildsen, kundeansvarlig
Involverte byråer
McCann Oslo