NetCom raskest for folk flest

En ny filmkampanje skal snu ryktet om teleoperatørens dårlig dekning.

53432 92fb2 original
53435 4062e original
53438 30af9 original
53441 ca4b8 original

Da NetCom vant den store frekvensauksjonen i fjor startet de en gigantisk dekningsutbygging. Og nå viser en stor undersøkelse fra TNS Gallup at det faktisk er NetCom som har det raskeste nettet der folk flest bor. Etter å ha brukt brorparten av 2014 på å fortelle om utbyggingen kommer NetCom derfor med et nytt filmkonsept; «Der alle skulle tru at nokon kunne bu» – en tidsriktig hyllest til NRK-programmet med lignende tittel.

– Evig eies kun et dårlig rykte sies det, og NetCom har lenge slitt med en dekningsoppfatning som er langt dårligere enn faktisk dekning, sier markedsdirektør Ole Andre Skarbøvik i NetCom.

– Da vi i fjor vant den store frekvensauksjonen satte vi sammen med DDB og Carat en soleklar målsetting: Dekningsoppfattelsen skulle snus i takt med utbyggingen, og 2014 skulle være det året da dekning ble en grunn til å velge NetCom i stedet for en grunn til å velge NetCom bort. Vi har brukt mye kraft hittil i år på å fortelle veldig tydelig både hvor mye vi satser og hvor vi faktisk bygger ut – lokalt og nasjonalt. Og vi ser allerede en klar økning i folk som velger oss på grunn av dekningen. Samtidig er det viktig å peke på hva dekning faktisk handler om i 2014, nemlig fart. Og da TNS Gallup sin store test både viste at vi allerede var best i 7 fylker og faktisk raskest der det bor flest folk, var det på tide å gjøre noe litt annerledes.

Filmkonseptet er utviklet av Joachim Bjørndahl og Julian Hagemann i DDB Oslo og produksjon er ved White Rabbit og regissør Stefan Faldbakken.


Utmerkelser

  • Gullblyanten 2014 Film