Noe å se frem til

NORD DDB med nytt kommunikasjonskonsept for McDonald’s.

– Noe å se frem til er først og fremst den barnlige gleden som oppstår når man bare bestemmer seg for at nå drar vi på mækker’n. Men fordi McDonald’s har blitt så mye mer enn bare mat, mener vi at man også kan se frem til å besøke en av Norges mest inkluderende arbeidsplasser, at de erstatter plastsugerør med nedbrytbare sugerør, utvikler nye bærekraftige løsninger og ikke minst at så mange av råvarene deres er norske, sier Torstein Skogedal, Thomas Eltvik, Joachim Bjørndahl og Fredrik Omre.

Løsningen ble presentert av NORD DDB etter en omfattende prosess sammen med OMD, Gambit og McDonald’s.

– Vi har laget, presentert og fått godkjent ideer for hele 2019, for nettopp å sikre at alle budskap er riktige og bygger en større mening for merkevaren, sier rådgiver Aleksander Hetland i NORD DDB.


– Vi skal sikre en gyllen tråd gjennom alt vi gjør, det har også vært en viktig del av briefen fra McDonald's, sier Bjørndahl og Omre.

– Vi har derfor landet på Einar Film & Fortellinger og Willy Nikkers som samarbeidspartnere for hele 2019, med henholdsvis Aksel Hennie, Jon Andreas Andersen og Sebastian Knutsen på regi.

– Vi skal både pirke borti det ikoniske ved McDonald’s, samtidig som vi skal snakke om alt fra nye sugerør til kvaliteten på råvarene våre. Sammen skal disse budskapene fylle «Noe å se frem til» med mening, og vi gleder oss til fortsettelsen, avslutter Senior Marketing Manager Mari Husby i McDonald’s.

Andre involverte