Noen å stole på

Nyhetenes kår i en mediehverdag på speed er tema for Anoraks nye reklamefilm for TV 2.

På vei ut døra siste dag før sommerferien fikk Anorak nyheten om at de hadde vunnet konkurransen om å lage TV 2s høstkampanje. Sentralt i kampanjen står en 90 sekunder lang reklamefilm med TV 2-reporter Kadafi Zaman som forteller.

Filmen er produsert av Einar film og regissert av Thea Hvistendal med Guri Neby som produsent. Kreativt team i Anorak er Stein Simonsen, Jens Petter Aarhus og Øistein Markus Holm, med Janne Espevalen som rådgiver, Simen Hanssen og prosjektleder Camilla von der Borcke.

Slår et slag for sjangeren

– Målet er å bevisstgjøre nyhetskonsumentene på den rollen vi har og at nordmenn skal ha et bevisst forhold til hvor de leser nyheter, om det er hos TV 2 eller andre medier. Det handler ikke primært om at vi skal skuffe inn seere og lesere til TV 2, det handler om bevisstgjøring rundt hele sjangeren, sier TV 2s nyhetsredaktør, Karianne Solbrække.