Noen ganger er det beste du kan gjøre for andre å låse deg inne på do

Elkjøp slår et slag for å ta tid for seg selv, i en ny merkevarekampanje på tvers av alle sine fire nordiske markeder.

Utfordrer stigma

8 av 10 mener egentid er viktig for å ha det bra. Samtidig sliter mange med å prioritere egentid, og får dårlig samvittighet av å ta tid for seg selv. Ofte misforstås det å ta egentid som en egoistisk handling – det stigmaet ønsker Elkjøp å utfordre.

– Egentid handler om å ha noe å glede seg til, og gjøre det man har lyst til uten forpliktelser og forventninger. Enten alene eller sammen med andre. Undersøkelsen vår bekrefter viktigheten av egentid og viser at det er et veldig aktuelt tema å snakke om, sier Christian Erga, Nordic Brand and Marketing Manager i Elkjøp.

Se filmen her.

– Vi skal først og fremst finne løsninger på folks teknologiutfordringer, men for å nå gjennom og bidra som et ansvarlig selskap ønsker vi også å bruke våre flater til å snakke om ting som er relevant og gir folk verdi. Mental helse kan vi ikke snakke nok om, og med et økende stressnivå og psykiske problemer er det viktigere enn noensinne å finne måter å slappe av og lade batteriene på. Med kampanjen vår ønsker vi å belyse viktigheten og fjerne stigmaet rundt egentid og oppmuntre alle til å omfavne den, sier Kristian Willanger, Nordic Communication Manager i Elkjøp

Det er Publicis Kitchen står bak kampanjen, hvor det kreative teamet har bestått av Joakim Labraaten, Per Berge Moe og Torbjørn Havn. I kampanjen er synligheten til produktene tonet ned, mens reaksjonene til de som har egentid er skrudd opp.

– Mange kunder er absolutt forberedt og oppdatert om det nyeste, men utgangspunktet for at de fleste besøker oss er snarere ønsket om fine filmkvelder med familien, enn valgets kval mellom en OLED- eller QLED-TV. Derfor har vi denne gangen vendt kameraet mot menneskene for å vise og minne folk på nytten og gleden teknologi gir oss, forklarer teamet bak kampanjen.

Kampanjen ruller i disse dager ut på hele det nordiske markedet på 4 ulike språk.

Det er Bacon som har produsert filmene med Martin Werner som regissør.

Involverte byråer

Bacon 2 logo
Bacon Filmproduksjon
M

Martin Werner

Regissør

A

Axel Herrlin

Produsent

N

Nicholas Perry

Production manager

Andre involverte

B

Benedicte Bruce

Ansvarlig hos kunde

C

Christina Hänninen

Ansvarlig hos kunde

C

Christian Erga

Ansvarlig hos kunde