Norge er ikke helt det samme uten VG

Fjorårets «Fy f**n!»-kampanje, satte virkelig VG tilbake på kartet for alle nordmenn. Nå har SMFB gjort oppfølgeren, som gikk på lufta denne uken.

V Gfilm

VG blir lest, hørt og sett av tusenvis av nordmenn hver eneste dag. Heldigvis! Det gjør jo at vi har noe å diskutere, noe å bryte isen med eller rett og slett noe å være helt uenige om hver eneste dag. Norge ville rett og slett ikke vært helt det samme uten at vi hadde hatt VG til felles.

– Det er nettopp dette som er utgangspunktet vårt for oppfølgeren til fjorårets «Fy f**n!»-kampanje sier Pia Ølstad, kreatør i SMFB. – Der den forrige kampanjen fokuserte på reaksjonene til folk i det de ble eksponert for en ny VG-sak, viser denne hvordan innholdet i VG har en spesiell plass i det daglige liv, fortsetter hun. Både som småprat blant familie, noe å bli sinna eller glad for, og som samtale-redder i litt ubehagelige situasjoner.

Se filmen her. Saken, med radio- og utendørselementer, fortsetter under.

– Etter fjorårets suksess var det naturlig for oss å videreføre dette kommunikasjonskonseptet sammen med SMFB, og vi gleder oss til å lansere denne oppfølgeren, utfyller Hilde Gammelsæter, markedssjef i VG. – VG favner bredt hos alle og kobler nordmenn sammen i hverdagen. Fordi vi har de beste historiene, og «Dagen er ikke helt den samme uten».

Adshel bogstadveien 1
Buss mockup 1
JC Decaux Digital adshel 1

– Det er ikke alltid man har gleden av å jobbe med et slagord som stemmer så godt overens med merkevaren som det gjør på VG, forteller rådgiver i SMFB, Kristian Schøning-Kristiansen. – Dagen er ikke helt den samme uten, det er jo en grunn til at man har trykka seg inn på VG før man i det hele tatt har rukket å tenke over hvorfor man plukka opp mobilen, fortsetter han. – I det sist halvannet året har vi har delt saker og diskutert nyheter som aldri før. Man kan nesten påstå at VG er det nye været – noe man kan snakke med alle om, og det føltes som en veldig riktig videreføring av fjorårets kampanje, avslutter Schøning-Kristiansen.

Kampanjen er brettet ut på TV, digitalt, utendørs og radio. Filmproduksjon er som sist gjort av Bacon med Andreas Riiser på regi, og radio er produsert av Sagveien Resort.

VG radiospott: Gammel bekjent

Vgxvga2001r1_vg_gammel-bekjent-v3_020_r128-1.wav
Last ned

VG radiospott: Voksing

Vgxvga2501r1_vg_voksing-v3_025_r128-1.wav
Last ned

Andre involverte

H

Hilde Gammelsæter

Markedssjef i VG

V

Vjollca Moazzem

Markedskonsulent i VG

T

Tine Wyller

Brand Manager i VG