Har du sett VG?

Rett som det er kommer det deisende en nyhet som tar oss fullstendig på senga. Og det er disse øyeblikkene VG har valgt å fokusere på i sin nye kampanje.

Forside

– Når vi plutselig leser en nyhet som virkelig berører, enten den er stor og alvorlig eller liten og morsom, så representerer opplevelsen selve essensen i vår påstand om at dagen ikke er helt den samme uten VG, sier Hanne Danielsen, planner i SMFB.

Kampanjen er utviklet av SMFB i kjølvannet av en lengre strategiprosess i VG. Det tradisjonsrike konseptet «Dagen er ikke helt den samme uten» har tidligere blitt forbundet med en pause i hverdagen, men i en verden som oppleves stadig mer uforutsigbar, og med en nyhetssyklus som aldri synes å ta slutt, har den gamle pay-offen fått fornyet tillit.

Artikkelen fortsetter under filmene.

– Når vi ser hvor relevant konseptet fortsatt kan være, forutsatt at man klarer å gi det mening i en nyere tid, så er det ingen grunn til å røre payoffen vår. Den er like sterk i dag som den har vært gjennom historien til VG, og for oss har det vært viktig å forvalte dette videre og vise hva det betyr for leserne våre med en fornyet relevans, sier Hilde Gammelsæter i VG.

– Vi er veldig fornøyde og stolte av sluttresultatet som «oser av VG» på aller beste vis, legger Vjollca Moazzem til.

Adshel

Filmen som skal gå i ulike versjoner på TV, kino og i sosiale medier, er produsert av Bacon, med Andreas Riiser på regi, og alle aktørene (med unntak av Hkeem) er castet på gata i ulike landsdeler. Radio er produsert hos Sagveien Resort med Jon Iver Helgaker på regi, og Torstein Tanum Morstad bak spakene.

Radiospott 1

Radio1.mp3
Last ned

Radiospott 2

Radio2.mp3
Last ned

Radiospott 3

Radio3.mp3
Last ned

Radiospott 4

Radio4.mp3
Last ned

Andre involverte

H

Hilde Gammelsæter

Markedssjef / ansvarlig hos kunde

V

Vjollca Moazzem

Markedskonsulent / ansvarlig hos kunde