En kampanje som letter deg for litt hår …
… gir en storstilt dugnad som letter noen andres hverdag. Hårspesialistene hos Apollo Hårsenter-kjeden jobber daglig med å hjelpe dem som rammes av #hårtap, og vet hvor viktig flott hår er for selvbildet. Derfor var det et mål å kunne produsere enda flere spesialtilpassede parykker og hårerstatninger fremstilt av vakkert, naturlig norsk hår. For å få nok av denne verdifulle råvaren, initierte vi Norges største #hårdugnad.
Sommersveisen 2019 – en forandring med mening
Der du ser avfall på gulvet, så vi en ressurs som kunne hjulpet andre. Slik tok kampanjen Bli #HÅRDONOR form – en opplysningskampanje i regi av Apollo Hårsenter, i samarbeid med Norske frisør- og velværebedrifter (NFVB). Målet er å engasjere flere til å donere hår, slik at Apollo-hårsenterne landet over kan hjelpe enda flere som ønsker å «få håret tilbake».
Om hårtap og hårklipp
Kampanjen har vært godt synlig i bransjeblader, for å sikre rekrutteringen til dugnaden. I tillegg er man til stede i medlemsbladet til Alopeciaforeningen. Frisører som har blitt hårdonor-salonger, har fått tilsendt kampanjemateriell som understøtter samtalen med kundene, da det å donere selvsagt er en helt frivillig handling. Det er opprettet en egen #hashtag, hvor donorer deler flittig for tiden, det er en kampanjeside på Facebook, samt en hjemmeside for dugnaden, hvor du finner nyttig informasjon om det å bli #hårdonor.
Holdningsskapende arbeid
– For oss i Allegro er det givende å kunne være med på en slik landsdekkende kampanje, med mål om å påvirke dine og mine holdninger til «annerledeshet», samt å gjøre ditt og mitt hår til en verdifull råvare fremfor avfall, fordi det kan bety mye for mang», uttaler kreatørene bak kampanjen, Guro Trevland og Marianne Rosenlund Hegg.