

Stiftelsen Norges Varemesse eier og driver NOVA Spektrum i Lillestrøm og Oslo Spektrum i Oslo. Stiftelsen beholder sitt navn, men varemessen i Lillestrøm heter nå NOVA Spektrum.
– Vårt gamle navn dekket ikke bredden i våre tilbud. Messer er en kjempeviktig del av oss, men vi tilbyr også et bredt spekter av andre møteplasser og tjenester. Dette skal vi gjøre enda mer av i fremtiden. Det handler om både store og små arrangementer, mat, overnatting, kultur og ulike opplevelser. Nå har vi et navn som gjenspeiler den utviklingen vi er i, og som dekker bredden i våre tilbud, sier Gunn Helen Hagen, administrerende direktør i NOVA Spektrum.
Kundeansvarlig på TRY-huset, Kristine Eikenes, er svært fornøyd med prosessen og det nye navnet.
– Dette har vært en engasjerende og spennende prosess. NOVA Spektrum har vært gjennom et krevende år med nedstengingen. At de nå har åpnet opp og er i gang igjen er jeg veldig glad for, folk trenger å møtes. Vi har møtt en engasjerende kunde som har involvert de ansatte fra første dag, og det ser vi på resultatet. Å jobbe på tvers av fagdispliner innen kommunikasjon, design og merkevare sammen med NOVA Spektrum over to år har vært veldig spennende og engasjerende, sier Eikenes.
Nova betyr lysende stjerne, mens spektrum betyr variasjonsbredde. NOVA er et akronym bestående av de to første bokstavene i ordene til det gamle navnet.
– Navnet er et løfte til våre gjester og hjembyen vår, Lillestrøm. Vi skal gjøre enda mer for å oppfylle vårt formål, som er å tilby møteplasser som bidrar til vekst og utvikling i bedrifter, organisasjoner og kulturliv. I tillegg skal vi skape større ringvirkninger i form av oppdrag til aktører i nærområdet og enda flere besøkende, sier Hagen.
Involverte byråer
Involverte
Gunn Helen Hagen
Administrerende direktør i Stiftelsen Norges Varemesse
Liv Kindem
Kommersiell direktør i Stiftelsen Norges Varemesse
Emil Johansson
Markedssjef i Stiftelsen Norges Varemesse