




Innovativ spillteknologi og kult design står i sentrum for dartstedet Oche i Torgata, som kan romme 450 gjester og 150 spillere samtidig.
– Ambisjonene på lang sikt er å bli ledende i Europa innen «moderne dart» og i første omgang har vi festet øynene på Brüssel og København. Vi vil være spydspissen i bransjen for spillopplevelser i Europa, sier Geir Oterhals som også var initiativtager bak Kulturhuset, Tilt og Fotballfesten.
Utfordrende IT-prosjekt
De fire ulike dartspillene man kan velge blant på Oche er resultatet av et særdeles utfordrende IT-prosjekt. Tre kameraer analyserer hvor på dartskiven pilene treffer og spillere blir holdt kontinuerlig oppdatert med poengsum på en tilstøtende skjerm. Et spesialdesignet brukergrensesnitt holder orden på rekkefølge, totalscore og forklaring av spillene.
Teknologien er norskutviklet og programmerere fra Kodemaker og Not a number står bak.
– Definitivt det morsomste prosjektet jeg noen gang har jobbet på. Det er langt mellom IT-prosjekter hvor man kan drikke øl og kaste dart mens man tester løsningen, samt at prodsetting av systemet skjer på et utested på kvelden, sier Eivind Waaler, en av utviklerne bak teknologien.
Treffsikre reklamebyråer?
For å skape dartfeber i Oslo har Oche hentet inn Hans Kristian Wergeland fra Supercharger som kommunikasjonsrådgiver og et team fra JCP PR & Advertising og Resonate.
– I forrige uke hadde vi en liten preåpning hvor vi endelig fikk sett konseptet live og gjestene elsket det, forteller Hans Kristian.
– Om ikke lenge vil vi legge ut på en liten turné til Oslos reklamebyråer for å se hvem som er mest treffsikre, så vi oppfordrer hele bransjen til å legge seg i hardtrening!
Involverte byråer

JCP PRAD
Kodemaker Systemutvikling
Not A Number Produktutvikler
Supercharger Kommunikasjonsrådgiver
Resonate.no Sosiale medier
Dråpe design Designbyrå

Eggs Design Designbyrå