Hyller internett i ny kampanje

Reklamekollektivet henter tilbake gode minner fra tidlig 2000-tallet i ny kampanje for NextGenTel.

93998 44358 original
94002 ec47e original
93999 eebc1 original
94000 f010e original
94001 bbd53 original

NextGenTel vokste opp sammen med målgruppen sin i deres ungdomstid på tidlig 2000-tallet. De leverte nett til hvert MSN Nudge og til nedlastninger på Napster. Nå har de vokst opp. De har startet egne familier, bygget hus og installert smarthjem. Og de trenger fibernett til disse hjemmene, sier byråleder og kreatør Susanne Svendsen.

Kampanjen er bygget opp av gamle bilder fra de ansatte.

– Å få med de ansatte på kampanjen har vært avgjørende for troverdigheten. Det er også et godt eksempel på hvordan internkultur og merkevarebygging henger sammen. Det er fantastisk å se markedsdirektøren i collegegenser og pottesveis på gutterommet. Ærlig og ekte kommunikasjon fra hele organisasjonen, sier kreativ leder Thomas Birkeland.

RK+FOLK

Den nye kampanjen er første i serien av flere som byrået har gjort sammen med kreatørteam fra utlandet.

– I fjor spurte vi oss selv hvordan fremtidens byrå burde jobbe. Vi tror på å blande kreativitet fra ulike miljøer og verdensdeler. Derfor lanserte vi RK+FOLK, en kreativ prosess hvor internasjonale kreatører løser lokale briefer sammen, sier Birkeland.

Med seg på laget har byrået hatt Emil Cholich i Amsterdam.

– Emil er en fantastisk kreatør som passer godt inn i teamet. Han har i tillegg en fin skryteliste av priser i store byråkonkurranser som Cannes Lions, New York Festival og Webby Awards. Vi er glad for å ha han med på laget, sier Art Director Paulus Syvertsen.