NSB på mobilen – enklere blir det ikke
NSB er ute med en ny reklamekampanje for å få kundene til å betjene seg selv med alt fra billettkjøp til ruteinformasjon.
Aktuelt byrå

Schjærven Reklamebyrå




NSB er ute med en ny reklamekampanje for å få kundene til å betjene seg selv med alt fra billettkjøp til ruteinformasjon. NSB ønsker å motivere flere av sine reisende til å laste ned og bruke NSB-app'en og smarttelefonen til daglig.
En mobiltelefon med app’en er i realiteten alt kundene trenger for å reise med NSB. Kundene kan kjøpe og vise billetten, samt få oppdatert rute- og trafikkinformasjon. NSB var tidlig ute med å gjøre det mulig å kjøpe billetter på mobilen og nå dekker app’en alle grunnleggende behov.
– Vi ønsker at folk selv skal ta stilling til om det er greit nok som det er, eller om det finnes enklere måter å reise med tog. Om det var bedre før, er godt mulig. Men vi tør påstå at det er enklere nå, sier kreatørene Kristin Selfors, Edle Bugge og Morten Kristiansen om kampanjens hovedfilm som viser refleksjoner mellom to generasjoner – representert ved Mikkel Niva og Ole Paus.
Kampanjen består av 4 filmer, en hovedfilm og 3 taktiske filmer.
«Enklere nå»
«Vis billett»
«Kjøpe billett»
«Sjekk rutetider»
Involverte byråer

Schjærven Reklamebyrå
Shortcut Oslo Postproduksjon

Storyline Studios Postproduksjon
4 ½ Reklame Filmproduksjon