Ny design på boks
SDG har laget ny design på boksøl fra Ringnes.
Aktuelt byrå
Scandinavian Design Group
Scandinavian Design Group (SDG) har gitt Rignes en design-ansiktsløftning, heter det i en pressemelding fra bryggeriet.
Vi gjør to ting samtidig; oppgraderer designet og henter opp igjen bryggeritradisjoner og bryggeristoltheten. Historie, tradisjon og lokal forankring er viktige verdier for oss. Arbeidet med designet har tatt rundt seks måneder, og og det er flere områder vi har sett på; vår designhistorie, ulike forbrukerundersøkelser og synlighet i butikk, sier marketingdirektør Johnny Ottesen.
Etter denne delen av arbeidet, ble det nye designet utarbeidet i samarbeid med SDG.
Vi har utviklet øldesign for Ringnes i mange år og dette redesignet er det vi er mest stolt av. Både prosessen sammen med Ringnes og selve designutviklingen har vært en reise vi virkelig har fått utvikle oss sammen på. Dette designet håper vi vil tydeliggjøre hva Ringnes som bryggeri står for, samtidig som Ringnes blir mer synlig i butikk, uttaler strategisk rådgiver og kundeansvarlig fra Scandinavian Design Group.
Både boks-øl og 6-packen er redesignet.
Involverte byråer
Scandinavian Design Group