Ikke alle som leser KF har sett den nye DN-kampanjen
Lørdag lanserte DN ny helgeavis, og rullet samtidig ut en ny brandkampanje, signert Anorak. Kampanjen er allerede blitt flittig omtalt, delt og diskutert, både av podkaster og noen av landets største sosiale medie-profiler.
Aktuelt byrå
Anorak
Både Oskar Westerlin – en av Norges mest fulgte influencere – og Javad El Bakali – kjent fra Utlendingsmemes, har uoppfordret bidratt med spredning av DN-kampanjen i sine egne kanaler. Det samme har podkasten Papaya, som brukte flere minutter på den i onsdagens sending.
Stereotypier
Foranledningen til kampanjen er at DN kommer med ny helgeavis inn mot påsken. Taktiske uttak om produktnyheten støttes av en stor brandkampanje med hovedtrykk på print, utendørs og display. I tillegg kommer en rekke spesialtilpassede medieplasseringer, blant annet en i Luzern, rettet mot nordmenn som har flyttet til Sveits.
– Vi tenkte at det var en god anledning til å tulle med stereotypier om den typiske DN-leseren, sier kreatørteamet i Anorak, Sebastian Pandonis og Stein Simonsen. Det øvrige DN-teamet består av designer Svein Werner Lyngmyr og prosjektleder Katrine Berget.
Involverte byråer
Involverte
Ingeborg Sellæg
Ansvarlig hos kunde