Ny kampanje fra Blindeforbundet: Se hva vi ser

Det finnes hundrevis av synshemninger, men det finnes bare én organisasjon for alle som sliter med synet.

Kampanjebilde

De fleste i Norge tror at Blindeforbundet kun er en organisasjon for personer som er helt blinde, men det stemmer ikke. Det er en organisasjon for alle som sliter med synet, eller som har en øyediagnose som kan gi synstap på sikt. Det finnes hundrevis av synshemninger - og vi må fortelle at det finnes én organisasjon for ALLE.

Ved hjelp av aktiv grafikk/piksler som legger seg over filmer og bilder, illustreres det hvordan man kan oppleve å ha synsforstyrrelser. Denne gangen har vi tatt for oss diagnosen AMD, ofte kalt forkalkninger i øyet. Øyesykdommen påvirker voksne over 50 år og er en vanlig årsak til synstap. Oppfordringen er enkel: Oppdag øyesykdommer tidlig, sjekk synet!

– Kampanjen har scoret over all forventning og vi har opplevd en tydelig økning i trafikken inn til sidene våre etter at denne kampanjen begynte å gå i sosiale medier og på nettsider. Det er et godt bevis på at den virker, sier Kathe Lie, prosjektleder i Blindeforbundet.

Filmene gikk på TV 2 web, VGTV, SoMe/Meta karuseller, displaybanner, native.

Involverte byråer

95774 8fa3b original
Schjærven Reklamebyrå
C

Charlotte Mjaaseth

Rådgiver

T

Tone Bedzeti

Prosjektleder

CWLOGO film
Clockwork Filmproduksjon
K

Kjetil Andre Seim

Animasjon

L

Lars Goberg

Lyd

Precis Digital Media
L

Lene Jakobsen

Digital Specialis

Andre involverte

K

Kathe Lie

Prosjektleder i Norges Blindeforbund

M

Mia Jacobsen

Kommunikasjonssjef i Norges Blindeforbund