Ny kampanje fra SOS-barnebyer
Lørdag startet realityserien Prosjekt X på TV 2. SOS-barnebyer benyttet samtidig anledningen til å fornye sitt kampanjeuttrykk for å rekruttere enda flere faddere.
Aktuelt byrå

McCann Oslo

SOS-barnebyer ønsker å skape oppmerksomhet hos seerne og fornye humanitærfilm-genren de har vært en del av.
Vi føler vi har tråkket i samme fotspor i noen år nå og ønsket derfor å lage noe helt nytt, og samtidig sette fokus på de 12 millioner barna som er foreldreløse som følge av hiv og aids i det sørlige Afrika. Vi tror våre nye filmer illustrerer denne enorme utfordringen på en sterk, men samtidig god måte, sier markedssjef i SOS-barnebyer, Ann Askim.
Vi dro til Namibia med en god idé og et enslig kamera i bagasjen, forteller Ole Kristian Ellingsen i McCann.
Men med ved hjelp av litt flaks, lange dager og SOS-barnebyers lokale medarbeidere klarte vi oppgaven innenfor minimale tids- og budsjettrammer, avslutter han.
Ansvarlig hos SOS-barnebyer: Ann Askim
Art director: Charlotte Havstad
Tekst: Ole Kristian Ellingsen
Konsulent: Ina Svarød
Prosjektleder: Liss Holstad
Produksjonsselskap: Dallas
Regi: Nils-Peder Sand
Foto: Knut Aas
Produsent: Arnt Egil Andreassen
Involverte byråer

McCann Oslo