Ny nordisk kampanje for Cutters
Reklamekollektivet står bak det nye kampanjeuniverset i kampen for smartere hårklipp.
Aktuelt byrå
Apriil Reklame
Kundene strømmer til Cutters-salongene i det nordiske markedet, og med dette gir Cutters gass med en ny merkevarekampanje rundt smartere hårklipp.
Siden den første Cutters-salongen åpnet i Bergen for snart 6 år siden har merkevaren rundet 120 salonger og klipper over 1.000.000 hoder årlig. Etter å opparbeidet seg en sterk posisjon i Norge, Cutters hatt fokus på å bygge større kjennskap til konseptet i Sverige og Finland.
– Det har vært, og er en lærerik og morsom prosess å lage humor som strekker seg utenfor Norges grenser i forsøket på å vinne kunder i nye markeder. Med oss på laget i det nye universet har vi tatt med oss den pratsomme, utdaterte og noe selvutnevnte frisørdronningen «Anita», forteller Paulus Syvertsen i Reklamekollektivet.
Rebeller mot det tradisjonelle
Siden dag én har det vært viktig for frisørkjeden å ta opp kampen mot det som oppleves tungvint eller unødvendig - og alltid utfordre for å gjøre hårklippen smartest mulig for kundene sine. Kampenjen er basert på gjennkjennbare pain points som kundene møter hos tradisjonelle frisørkjeder.
– Selv om vi tror vi er ganske lik våre venner i Sverige og Finland, fant vi ut at det var store forskjeller i hårklipp vaner. Men fellesnevnerene har vi tatt med oss videre, sier Syvertsen.
I prosessen har det nordiske byrånettverket til Reklamekollektivet vært viktig for å lande den «lokale humorvrien».
– Shoutout til Ole Marius og Oscar som gjorde regi på norsk, til en svenske som snakket finsk. Det ble god stemning på sett av, smiler Syvertsen.
Kampanjen rulles ut i Norge, Sverige og Finland i november.
Involverte byråer
Apriil Reklame
Martin Iversen
DoP
Amanda Nordpoll
Koordinator
Mathilde Dokka Sveen
Casting
Thomas Haugland
Lyd etterarbeid
Andre involverte
Lasse Smedsvig
Global CMO i Cutters
Carina Linde Wisnes
Marketing Coordinator i Cutters Norway
Nathalie Björk
Head of Marketing i Cutters Sweden
Karri Niinivaara
Head of Marketing i Cutters Finland
Kristoffer Bondehagen
Digital Marketing i Cutters Global