Ny nordisk kampanje for Cutters

Reklamekollektivet står bak det nye kampanjeuniverset i kampen for smartere hårklipp.

01 Cutters

Kundene strømmer til Cutters-salongene i det nordiske markedet, og med dette gir Cutters gass med en ny merkevarekampanje rundt smartere hårklipp.

Siden den første Cutters-salongen åpnet i Bergen for snart 6 år siden har merkevaren rundet 120 salonger og klipper over 1.000.000 hoder årlig. Etter å opparbeidet seg en sterk posisjon i Norge, Cutters hatt fokus på å bygge større kjennskap til konseptet i Sverige og Finland.

– Det har vært, og er en lærerik og morsom prosess å lage humor som strekker seg utenfor Norges grenser i forsøket på å vinne kunder i nye markeder. Med oss på laget i det nye universet har vi tatt med oss den pratsomme, utdaterte og noe selvutnevnte frisørdronningen «Anita», forteller Paulus Syvertsen i Reklamekollektivet.

Rebeller mot det tradisjonelle

Siden dag én har det vært viktig for frisørkjeden å ta opp kampen mot det som oppleves tungvint eller unødvendig - og alltid utfordre for å gjøre hårklippen smartest mulig for kundene sine. Kampenjen er basert på gjennkjennbare pain points som kundene møter hos tradisjonelle frisørkjeder.

– Selv om vi tror vi er ganske lik våre venner i Sverige og Finland, fant vi ut at det var store forskjeller i hårklipp vaner. Men fellesnevnerene har vi tatt med oss videre, sier Syvertsen.

I prosessen har det nordiske byrånettverket til Reklamekollektivet vært viktig for å lande den «lokale humorvrien».

– Shoutout til Ole Marius og Oscar som gjorde regi på norsk, til en svenske som snakket finsk. Det ble god stemning på sett av, smiler Syvertsen.

Kampanjen rulles ut i Norge, Sverige og Finland i november.

Andre involverte