Ny stor #huninvesterer-kampanje fra DNB

DNB får hjelp av Röyksopp, Robyn og noen av verdens beste dansere når de vil tette pensjonsgapet mellom menn og kvinner.

Huninvesterer

Ett år etter at DNB lanserte den store kampanjen #huninvesterer, der målet var å få flere kvinner til å investere, er Norges største bank klar med en større oppfølgingskampanje bygd på den samme innsikten. Denne gangen er det imidlertid pensjonsgapet, og ikke kapitalgapet, som er temaet.

Filmen er regissert av Philippe Tempelmann og produsert av Pine i Stockholm.

– Etter at #huninvesterer ble lansert, ble kapitalgapet mellom kvinner og menn redusert. Allerede tre uker ut i kampanjen passerte kurven med nye kvinnelige fondssparere, kurven med nye mannlige fondssparere. Men det er fortsatt mye igjen å gjøre, det finnes nemlig også et pensjonsgap, sier markedsdirektør i DNB, Aina Lemoen Lunde.

Kampanjen lanseres i dag med en stor reklamefilm på TV, før den rulles ut i mange andre kanaler også. Som forrige gang samles alt av innsikt, tall og data på landingssiden huninvesterer.no.

– For å markere at tiden nå er inne for å endre historien, har vi denne gang fått tillatelse til å bruke låta «Monument» av Röyksopp og Robyn. I tillegg kommer nå kvinnene på banen, i motsetning til forrige film, fortsetter Aina Lemoen Lunde.

Huninvesterer1
Image002
Huninvesterer3

– Endelig i produksjon igjen

– Vi er utrolig stolte av både filmen og hele kampanjen. Dette er et viktig tema som vi er veldige takknemlige for å få lov til å lage kommunikasjon på, sier konsulent i TRY, Kristina Skogen. – Vi håper vi klarer å engasjere kvinner i minst like stor grad som forrige gang, at de har lyst til å være med på å endre denne bedrøvelige statistikken og bli med på å skape historie.

I tillegg til at store deler av markedsavdelingen i DNB har jobbet med kampanjen, har team i TRY vært Kristina Skogen, Lars Joachim Grimstad, Egil Pay, Thea Iversen, Vilje Mohn og Elisabeth Søråsen i TRY Reklame. Fra TRY Råd har Natt Scheel og Lene Vintervoll Ektvedt bidratt. Fra TRY Opt har Gabriella Lunde, Pål Schultz, Vilde Dienso og Erik Teigland vært med og i TRY Apt har Nicklas Hellborg, Cecilie Fasbender, Christopher Køltzow, Andreas Roel Vevle, Linda Vik, Marius Nohr, Johanne Lund og Rebecka Taule jobbet på kampanjen.

Ansvarlig hos DNB har vært Mette Olsen og Pia Svärd.

Musikken er produsert og tilpasset via OHLOGY med music supervisor Goran Obad.