Derfor har DDB på oppdrag fra McDonald’s utviklet en fin liten utendørskampanje på is i kjeks. Den er godt synlig i bybildet hvor man har prøvd å ta kanalens premisser på alvor, samt at den komplimenteres med diverse SoMe aktiviteter.
– Vi har utviklet en rekke enkle motiv som til sammen skaper et lite univers når de er plassert riktig i forhold til hverandre både utendørs og i sosiale medier sier Helene Egeland og Helena Egeland, kreativt team i DDB.
– Det er en liten kunst å balansere tydelig produktfokus og prispunkt opp mot det kreative, i en kanal der alt skal klaffe på veldig kort tid. All honnør til teamet her, som løste dette sjarmerende enkelt sier markedssjef Mette Vonen i McDonald’s Norge.
– Kampanjen vil vare i hele sommer og vi både tror og håper den vil drive trafikk og impulssalg når solen endelig titter frem sier ansvarlig rådgiver Helen Selberg Johansen i DDB.
Involverte byråer
NORD DDB