Ny vri fra Ruter og McCann

I år får man ikke bare oppleve et uspesifisert sted, men en uspesifisert artist. Første tur gikk til Hovedøya og Lars Lillo-Stenberg.

61537 90bfe original
61540 8a31a original

Her er oppfølgeren til en av fjorårets mest premierte idéer. Ruters «Uspesifiserte reiser» fikk en hjertelig mottakelse hos publikum da det ble lansert i fjor sommer, med McCann Oslo og Starcom bak rattet. Siden da har idéen også gått sin seiersgang på tvers av ulike kåringer i bransjen, fra Gullblyanten og Gulltaggen til Retailprisen og Max Marketing Mix. De færreste bør derfor bli overrasket av at konseptet får en sesong to. Overraskelsen venter derimot når de reisende kommer fram til reisemålet. Der får de nemlig en utendørs intimkonsert med en uspesifisert artist.

– Dette har vi gledet oss til helt siden siste tur var over i fjor. Vi hadde første reise på søndag til Hovedøya med Lars Lillo-Stenberg som musikalsk innslag i strålende solskinn, sier Yvonne Waage i Ruter, som kan fortelle at publikum satt klare under nedtellingen til at billettsalget skulle åpne.

– De 230 billettene vi hadde lagt ut for salg forsvant i løpet av under ett minutt. Nå gleder vi oss bare til fortsettelsen og krysser fingrene for mer godt søndagsvær, sier Waage. Hun legger til at fjorårets kampanje beviselig inspirerte flere til å reise med Ruter for å oppleve hovedstadsregionens sommerperler, som jo også var målet med kampanjen.

De resterende turene går fra Sandvika, Skøyen og Lillestrøm hver sin søndag i hele juni til nye spennende destinasjoner og artister. Billetter bookes på uspesifisert.ruter.no og koster bare fem kroner. For uspesifiserte turer skal jo ikke koste all verden.