
«Ingenting» og «Vet ikke»
Som strategisk innfallsvinkel i pitchen foreslo byrået å oppfordre flere av de som gjerne vil ha veldedige julegaver om å aktivt sette det på ønskelisten.
– Der er det nemlig ikke alltid så sterk konkurranse, sier kreatørene Sebastian Pandonis og Stein Simonsen, og peker på at «Ingenting» og «Vet ikke» topper ønskelista til nordmenn, samt at 4 av 5 oppgir å få julegaver de ikke trenger.
– En naturlig slutning hadde kanskje vært at vi burde slutte å gi hverandre ting vi ikke trenger. Men kanskje bør heller oppfordringen være den stikk motsatte, at ting vi ikke trenger er akkurat det flere burde ønske seg? For mye av det vi ikke mangler i Norge, er ting som sårt trengs i krigs- og kriseområder andre steder i verden, der UNICEF jobber for å redde barn i nød, legger teamet til.
Foruten sosiale kanaler, utendørs og online video, består kampanjen av en DM som distribueres på selveste Black Friday:
Involverte byråer

Darri Torsteinsson
3D-animatør
Ingrid Godager
Innholdsprodusent
Eivind Landsvik
Regissør
Oskar Dahlsbakken
Fotograf
Anna Gjermundsen
Produksjonskoordinator
Madicken Langvad
Post-produsent
Andre involverte
Marius Viken
Produktfotograf
Marianne Myhrer Kristiansen
Direktør Marketing & Fundraising UNICEF
Maria Lønneid
Markedssjef UNICEF
Stian Mina
Produktsjef Verdensgaver UNICEF
Mira Stenvik Granly
Art Director/Digital designer UNICEF
Pernille Vik Allesøe
Digital markedsfører UNICEF
Mariell Midtbø Bøyum
Ansvarlig for sosiale medier UNICEF
Hannah Hagtvet Hjeltnes
Tekstforfatter UNICEF