– Lotto-millionærer kommer i alle aldre, fra hele landet og drømmene som går i oppfyllelse strekker seg fra nedbetaling av gjeld til... ja, noe langt mer uventet. For oss som lager kommunikasjon er det vel ingen tvil om at de gode historiene ligger hos de som gjør noe litt mer uventet, sier det kreative teamet hos POL.
– Det handler om å ta vare på Lotto-sjelen og lage filmer som føyer seg inn i Norges lengstlevende reklamekonsept. At Norsk Tipping fortsetter å satse på gode historier er en sann glede. Og – det viser seg å være sabla effektivt, tilføyer de.
– Vi har lenge ønsket oss en film der hovedkarakteren skiller seg litt ut fra de man vanligvis ser i reklameblokka. I siste årene har vi være innom en ung mann som sliter med «kj-lyden», og en hund som nyter livet i all sin naivitet. Denne gangen er hovedpersonen litt eldre, men full av livsglede og Lotto-millionærskhet, sier Tove-Kristin Liberg i Norsk Tipping.
– Det er nedskrevet hos oss at Lotto skal være en merkevare som aldri slutter å overraske. Etter mange filmer med Otto i hovedrollen så var det på tide å ta en helt annen retning. Det begynte å bli en stund siden Otto var nybakt vinner, så tiden var kommet for en annen Lotto-millionær. Men det betyr ikke at Otto-millionæren ikke kommer tilbake, fortsetter hun.
Involverte byråer
Aksel Hennie
Regissør
Steffi Van den Branden
Produsent
Ida Nilsen
Produksjonsleder
Madicken Langvad
Postprodusent
Magnus Evensen
Klipp
Christian Vårdal
Online
Maren Nordgård
Produsent
Simon Samdal
Produsent
Andre involverte
Vidar Hemmingsen
Lyd
Julien Alary
Grade