Nye sommerminner er bare Entur unna

Sommerferien er i gang, og for mange betyr det mer tid til å utforske og reise – også innad i Norge. Som den eneste nasjonale reiseplanleggeren ønsker Entur å inspirere nordmenn til å skape gode ferieminner, ved å minne om at det ikke er så vanskelig å komme seg rundt – også uten bil. NORD DDB står bak kampanjen.

Skjermdump ENTUR sommerkampanje0 1

– Vi vil gi en følelse av at alt det gode du ønsker for sommeren hverken er langt unna, eller vanskelig å få til, sier Hanne Kopstad, markeds- og merkevareansvarlig i Entur.

– Kampanjen er lett å forstå og lett å like, og er løst på et format som utnytter det beste i både kommunikasjon og media. På korte 15 sekunder, får du et glimt av hva sommeren bringer, akkompagnert av Michelle Ullestads nydelige sommerlåt og Håvard Sandviks fine kameraføring. Du trenger ikke mer enn dette glimtet for å tenke «Ah, endelig er sommeren her, og alle opplevelsene er bare en tur unna.» Konseptet er løst med respekt for målgruppen og treffer ekstra godt blant de unge som også har mindre tilgang på bil.

Entur er en nasjonal kollektiv-app som gir deg tilgang på billetter til hele Norges kollektiv-tilbud, noe som gir sømløse reiser på tvers av fylker og transportmidler. Det betyr at man med Entur kan planlegge og kjøpe en reise som starter i Stavern og slutter i Lofoten, og som inkluderer både buss, tog og ferge. Målsettingen med kampanjen er å gi nordmenn forståelsen av at du kun trenger én app for å reise kollektivt i hele Norge. Sommerkampanjen i fjor la fokus på at du kunne komme deg enkelt bort, og ble belønnet med en Sølvfisk i juni 2023. I år legges det vekt på å kommunisere alle de endestasjonene som finnes i en Entur-billett og de opplevelsene du kan nå med tjenesten til Entur.

ENTU0081 Sommerkampanje Adshel 1185x1750mm motiv A
ENTU0081 Sommerkampanje Adshel 1185x1750mm motiv B
ENTU0081 Sommerkampanje Adshel 1185x1750mm motiv C

– Noen synes fortsatt at det er uoversiktlig eller vanskelig å reise kollektivt, men sannheten er at Norge er knyttet sammen på kryss og tvers av gode og pålitelige kollektivlinjer. Med Entur er alt samlet i én app for hele Norge, og dermed er den gode opplevelsen aldri langt unna. I sommerkampanjen ønsket vi å legge vekt på hvor enkelt det er å komme seg fra der du er til det du vil oppleve, for det er faktisk bare en tur unna, sier rådgiver i NORD DDB, Thomas Olsson.

Kampanjen gikk på denne uken og er å se på TV, online video, i bybildet og på sosiale medier. Filmene er produsert internt i NORD DDB i samarbeid med Fersken Film, med Håvard Sandvik på regi og foto.

– Det man husker fra sommeren er ikke egentlig hvordan man kom seg til og fra, men alle de magiske små øyeblikkene med latter, venner og solnedgang – og det er den stemningen vi ønsket å gjenskape med denne kampanjen, avslutter det kreative teamet Ingrid Skoglund og Tage Hogness, som sammen med Pia Ølstad og Linus Hjellström har utviklet sommerkampanjen til Entur.

Andre involverte

H

Hanne Kopstad

Ansvarlig hos kunde

I

Ina Marthinsen

Ansvarlig hos kunde