
Den nye reklamesatsningens mål er å gi et klart og tydelig bilde av alt Clas Ohlson kan tilby i form av smarte og enkle løsninger på hverdagens praktiske problemer. Konseptet er utarbeidet for å passe alle de fire markedene Clas Ohlson er representert i (Sverige, Norge, Finland og Storbritannia). Det passer også forskjellige sesonger og dekker de fem produktkategoriene: jernvare, elektro, multimedia, hjem og fritid.
– Med konseptet «De nyttige» ønsker vi å vise kundene at alle kan, ved å løse forskjellige praktiske problemer for seg selv, familien og venner, være superhelter i hverdagen. Alle kan bli nyttige ved hjelp av nyttige dingser fra Clas Ohlson og vi håper vi kan inspirere folk til å ta tak i nye prosjekter i hus og hage » sier Stine Trygg-Hauger, kommunikasjons og markedssjef i Clas Ohlson Norge
I Norge vil reklamefilmene sendes på TV 2, TVNorge, Discovery Channel og National Geographic.