Oppblåsbar sommer fra REMA 1000

REMA 1000 og TRY er ute med årets sommerkampanje. Det enkle er fortsatt det beste, og denne gangen er det en oppblåsbar Flamingo som får gjennomgå.

– Vi hadde lyst til å fylle dette klassiske konseptet med noe som er aktuelt, og vi tror det kommer til å bli en del flamingoer, donuts og enhjørninger å se på strendene denne sommeren også, sier det kreative teamet Karin Lund og Øystein Halvorsen.

Kampanjen, som starter i disse dager, består av langt mer enn en reklamefilm.

– Et av de første grepene vi gjorde da vi tok over REMA 1000 som kunde var å knytte profil og taktisk mye tettere sammen. Kampanjen består av en rekke uttak rundt det samme temaet, og blir å finne på alle digitale kanaler i tillegg til radio, kino og tv, sier konsulent Lars Mitlid i TRY.

Filmene er produsert av Einar Film med Aksel Hennie på regi. Ellers har TRY-husets ulike avdelinger stått for alt fra SoMe-produksjon til medieplasseringer.

Markedsdirektør Per Åge Dahl i REMA 1000 forteller at sommer- og grillsesongen er den aller viktigste salgssesongen i løpet av året – og den lengste.

– For oss er vår- og sommermånedene veldig viktige, og i all beskjedenhet er vi ganske så flinke i disse månedene. Vi har stor tro på at denne kampanjen både vil bli godt likt av det norske folk og vil flytte varer, sier Dahl.

Andre involverte