Oppegåande kvardagsmat fra Jan & Gisle

Sammen med Tind Spekevarer har vi i Selters Design jobbet frem konseptet til en helt ny påleggsserie.

38144 3917b original
38145 7965e original
38146 d3f3b original
38147 4f622 original
38148 cfa93 original
38149 1d9ca original
38150 c1597 original
38151 4512f original
38152 4cc87 original

På fabrikken til Tind Spekevarer jobber flinke folk med god, norsk spekemat hele dagen. De utvikler og produserer spekepølser og spekeskinker med høy kvalitet og sender ut til butikker og hoteller. Tind produktene er full av gode og norske råvarer med mye kjøtt, lite salt og har modnet lenge for å få frem de beste aromatiske smakene.

En søndag, da pølsemakerne Jan og Gisle ruslet rundt på gårdstunet til Jan på Sunnmøre, kom det en idé om å lage «kvardagsmat». De kjente mange unge som snart skulle flytte for seg selv og betale sin egen mat. Hva ville de da velge? De fikk lyst å utvikle god, norsk, sunn spekemat, men litt rimeligere slik at alle kan kjøpe dette hver dag. Som sunnmøringer liker de det. Og kanskje kunne de skape norske speketradisjoner i ny drakt?

Selters Design har i samarbeid med en entusiastisk kunde jobbet frem konseptet for serien Jan & Gisles – oppegåande kvardagsmat. Navn, tekst, lansering, illustrasjon, pakningsdesign og web har tatt form, med mål om å gjenspeile nettopp Jan og Gisles jordnære, stolte og ekte måte å se på yrket sitt. Høgst oppegåande.


– Dette prosjektet har vært i god Tind-ånd, nemlig med dugnadsinnsats, skaperglede og godt samarbeid. Ut i fra idéen til våre pølsemakere, Jan og Gisle, har Selters laget et troverdig, annerledes og godt synlig pakningsdesign, i et ellers tradisjonelt segment i dagligvaren. Design for webside og sosiale medier har også Selters utviklet og behovene både for gjenkjenning, produktinformasjon, humor og interaksjon med forbrukerne er derfor ivaretatt på en god måte, sier ansvarlig hos Tind, Ellen Damhaug Scheel.


Involverte byråer

Clou Design