Opplevelsesunivers for barn

GAN Aschehoug lanserer et nytt univers rettet mot barn mellom to og seks år: De rare, rufsete monstrene som bor i Dunderly.

16476 97e07 original
16477 ca1af original
16478 c244a original
16479 ba64f original
16480 1d8bb original
16481 4fa91 original
16482 fb3cc original

Barneuniverset er skapt av forfatter Endre Lund Eriksen og illustratør Endre Skandfer i samarbeid med GAN Aschehoug. Universet består av flere typer bøker, spill, musikk, apps, nettsider og leker.

Uniform Strategisk Design har utviklet merkevareplattform, posisjonering, navnet Dunderly og den visuelle identiteten samt en verktøykasse.

– I navneprosessen kom vi også frem til begrepet «ludibunder», beskrivelse av en tilstand, stemning eller en følelse, forteller byrået.

Målsettingen er at Dunderly utvikler seg til et univers med et bredt nedslagsfelt og appellerer til barns fantasi og medvirkning.

Identiteten er inspirert av pakkene som kommer til monsterne med postmannen. Retningen gir et rikt visuelt språk med innpakningspapir, hyssing, frimerker, tape, stempler, symboler osv. Logotrekket har eksempelvis likheter med tape og et symbol som er stemplet med en monsterpote. Merkevarens personlighet skal være frodig, leken og rufsete. I prosessen har vi jobbet med forfatter, illustratør og flere personer fra forlaget.

Teamet hos Uniform:

Pia Falk Lind, prosjektleder

Camilla Hansteen, kreativ leder

Ludvig Bruneau Rossow, grafisk designer

Jan-Otto Jacobsen, rådgiver


Involverte byråer

Uniform