Til tross for høy kvalitet i kaffen har Kjeldsberg alltid vært en av de minste merkevarene blant de store aktørene i markedet.
– Kjeldsberg har alltid hatt fokus på høy kvalitet og har den siste tiden gjort en kjempejobb med å kvalitetssikre og sertifisere kaffen de tar inn og brenner på eget kaffebrenneri, sier Oscar Michaelsen i FRANK., byrået bak utviklingen av tre reklamefilmer for Kjeldsberg Kaffe.
– Vi er en av verdens mest kaffedrikkende nasjoner og kaffe har alltid hatt en sentral posisjon i nordmenns hverdag, fortsetter han.
– Det er en tøff konkurranse i dette markedet, både fra store kafé-kjeder og økt utvalg i butikkhyllene. Utfordringen for Kjeldsberg er at merkevaren på tross av meget gode produkter ikke har klart å etablere en tydelig plass i forbrukers hukommelse og valgsett. Dette velger Kjeldsberg nå å gjøre noe med.
Naturlig plass i hverdagen
Det lille kaffebrenneri bestående av 14 mennesker har valgt å fokusere all sin energi på å produsere en ujålete god kaffe som du kan drikke hver dag, fra traktere, presskanner, tv-kanna og termoser eller rett og slett bare kokes over bålet ute i marka.
– Bare en ordentlig god kaffe, enkelt og greit, fortsetter Michaelsen.
– Når vi skulle fortelle om den lille utfordreren som virkelig brenner for den ordentlige gode kaffen til oss folk flest, virket det naturlig å gjøre dette gjennom ekte menneskers historier og vise kaffens naturlige plass i deres hverdag.
Det er produsert tre ulike filmer, hvorav to starter å gå på tv denne uken.