Oskar har ingen venner å miste
Hvordan får vi unge menn til å skjerpe seg i trafikken? Med litt kjefting og smelling fra TikToker Oskar Westerlin.
Ung i trafikken ville lage en kampanje rettet mot unge menn i alderen 18-27. Denne gruppen utgjør en betydelig del av statistikken for uforsvarlig bilkjøring, men er en vanskelig gruppe å nå med et alvorlig budskap.
Løsningen ble å lage skreddersydde TikTok-filmer med Oskar Westerlin, en SoMe-influencer med omtrent samme følgerskare som vår målgruppe. Filmene starter som Oskar-filmer pleier, før de avslutter brått og overraskende med et alvorlig budskap om mobilbruk i bil og bilkjøring i påvirket tilstand. Filmene fikk mye oppmerksomhet og flere kommentarer på om situasjonene var ekte.
I tillegg til annonsering på Snapchat og Instagram, skapte kampanjen mye engasjement på TikTok og fikk pressedekning blant annet i VG og på TV2 (God morgen, Norge).
Andre involverte
Liv Marie Bendheim
Ansvarlig hos kunde