OsloBolig – en ny vei inn på boligmarkedet

OsloBolig ble startet opp sommeren 2022 av Oslo kommune, OBOS, Bane NOR Eiendom og NREP, med et formål om at så mange som mulig skal komme seg inn på boligmarkedet i Oslo gjennom en deleiemodell. Vi i NXT er stolte av å ha utviklet identitet, nettside og kommunikasjonen til dette spennende initiativet fra Oslo kommune.

Helt konkret vil OsloBolig kjøpe prosjekterte og nybygde boliger i Oslo fra utbyggere og selge disse boligene videre til kjøpere i målgruppen gjennom en boligkjøpsmodell. OsloBolig skal i startfasen tilby en boligkjøpemodell som er basert på deleiemodellen. Ambisjonen til OsloBolig er å nå 1000 boliger i løpet av 5-7 år. Det er ingen skjulte agendaer, ingen liten skrift, og ingen gebyrer som plutselig dukker opp. Det eneste aktørene bak OsloBolig ønsker er at så mange som mulig skal få eie sin egen bolig – fullt og helt.

– Oslo kommune vil bidra til at flere kan eie egen bolig og opprettelsen av OsloBolig er et av tiltakene, sier Anne Helene Mortensen, arbeidende styreleder i OsloBolig.

2 NXT case oslobolig8 web
3 NXT case oslobolig10 boards
4 NXT case oslobolig12 mobil some
5 NXT case oslobolig6 sosiale medier

Byrådet har initiert at førstegangskjøpere og personer som ikke har anledning til å kjøpe bolig på ordinær måte får en vei inn i boligmarkedet. Sammen med Oslo kommune har partnerne i OsloBolig et felles ønske om å utgjøre en forskjell, ta et samfunnsansvar og utvikle en bærekraftig by for alle.

– Å få bidra på et prosjekt som er drevet av et ønske om å få flere til å eie en bolig i Oslo har vært inspirerende, sier kreativ leder Tone Trollsås i NXT.

7 NXT case oslobolig11 merch
10 NXT case oslobolig9 mobile

– Basert på et godt samarbeid og en effektiv strategiprosess sammen med OsloBolig, har vi skapt en identitet som er rettet mot et yngre segment i markedet. Nøkkelordet «enkelt» har vært styrende i arbeidet med den visuelle profilen. OsloBolig skal gjøre det enklere å komme inn i boligmarkedet, og det skal også være en tjeneste som skal være intuitiv å ta i bruk. I tillegg til at identiteten skal representere optimisme, treffer kommunikasjonen målgruppen vår godt – med et glimt i øyet, avslutter Trollsås.

Involverte byråer

NXT Oslo Reklamebyrå
T

Tone Trollsås

Kreativ leder

M

Melanie Aarhus

Art Director

T

Tanja Shøien

Strategisk rådgiver

J

Jørn Brekke

Kommunikasjonsrådgiver