Over 25 000 forslag til Maaruds nye smak

Maarud involverer for første gang det norske folk til å være med og avgjøre både posedesign og nye smakskombinasjoner.

Maarud Sa V thumb Kampanje
Maarud Sa V Onpack

På kampanjesiden smakenavverden.no kan du velge smakskombinasjoner og designe posen til det som skal bli Maaruds nye potetgull-smaker. Så langt har over 25.000 tatt utfordringen.

– Responsen har gått over all forventning. Vi er meget takknemlige og ydmyke for at folket har engasjert seg i så stor grad som de har. Målet var å få inn 10.000 smaksforslag. Litt over halvveis i kampanjeperioden hadde vi fått inn litt over det dobbelte, forteller kampanjeansvarlig hos Maarud, Michael George.

Maarud Sa V Micheal Georgex
Kampanjeansvarlig hos Maarud, Michael George.

På kampanjesiden kan man utforske smaker fra alle verdensdeler for å finne sin favoritt. Det var viktig for Maarud å lage en brukervennlig, intuitiv og visuelt flott løsning som inspirerte til kreativitet.

– Innovasjon har vært viktig for Maarud siden eldstesønnen på Maarud Gaard oppdaget chips på en reise til amerika på 1930-tallet, men dette er første gang vi involverer det norske folk til å bli med oss på reisen. Særlig med tanke på de restriksjoner som har vært det siste ett og et halvt året, så synes vi Smaken av verden er et spennende tema som åpenbart har engasjert.

Maarud Sa V 1
Maarud Sa V 2
Maarud Sa V 3

Vinnerne får hylleplass

– Mange av forslagene vi har fått er veldig spennende og høres skikkelig gode ut. Vi har også fått mange originale smaksretninger, som Chicken & butter og Bernaise & Chili. Den mest utradisjonelle er kanskje Mint & Sumac. Den skulle jeg gjerne smakt, avslutter George.

Vinneren av konkurransen avgjøres i en avstemming i uke 47, og de to mest populære smakene lanseres i butikken til påske neste år.

The Oslo Company står bak idé, web-design og kreative uttak. Loyaltic har stått for utvikling og Starcom for mediestrategi.

Involverte byråer

81030 59ee2 original
Starcom mediebyrå
J

Jonas Stoltz

Client Service Executive

S

Seyon Elanchcelian

Platform Executive

D

Dan Dekkers

Performance Manager Paid Social

Andre involverte

M

Michael George

Ansvarlig hos kunde

A

Annette Eidesen

Ansvarlig hos kunde