Bates' Ola Øvrelid utbroderer:
Vi har fått oss en splitters ny segmenteringsmodell. Den har vi av en fyr som kjenner en fyr som har kompiser som kjenner folk. Uansett så har det gitt oss muligheten til å ta et ordentlig dykk inn i sosiorasteret og lage reklame som henvender seg til svært spesifikke målgrupper. Denne gangen er det det øverste laget av legestanden som skal få muligheten til å kjøpe seg ny bil. Det ryktes at det ligger kampanjer både for de som arbeider i forvaltningen og for skrankeadvokater i pipeline, men det er veldig ubekreftet og egentlig fullstendig ukjent for oss. Uansett var dette et fotoopptak som drev teamet helt ut i grenseland av norsk markedsføring. Det medfører at på to av bildene kan du se Sverige. Artig at svensk natur er så lik norsk i grunn. Men det er en annen sak
AD: Thorbjørn Naug
Tekst: Ola Øvrelid
Konsulent: Tor Anton Bjørge Bates
Mac: Glen Hillbilly Kolva
Foto: Glen Røkeberg
Ansvarlig hos kunde: Petter Magnussen
Involverte byråer
Bates