Øvrevoll satset på regi-stallen til Férdi Film

Kjærligheten til dyrene, sporten og atmosfæren er viktige elementer som driver folkene på Øvrevoll, noe Férdi Film ville understreke.

89837 7e4a3 original
2min spot
89838 f0682 original
1min spot
89839 b331d original
30sek spot

En jockey jobber ofte mellom 6-7 dager i uken. Treninger som starter grytidlig og varer til langt ut på dagen er en stor del av jobben deres.


– Kjærligheten til dyrene, sporten og atmosfæren er viktige elementer som driver folkene på Øvrevoll. Det er skuffing av møkk, hardt fysisk arbeid, blod, svette og tårer. Alt dette, for et løp som kan vare i bare noen sekunder. Dette måtte det lages film om forteller regi-duoen Olve Aslaksen og Mauritz Brekke Solberg.


Lite og mobilt team


Vi i Férdi liker å tenke stort. Men når man lager film med levende dyr som trener til konkurranse og må holde et strengt regime, var vi nødt til å holde teamet lite og mobilt. Hestene er vant til et fast opplegg, som vi også til dels ble en del av. Vi var avhengig av å kunne bruke stedene vi filmet på for det de var verdt når det gjaldt naturlig lys og komposisjon.


Ved å bygge opp spenningen rundt jockeyen, hesten og deres forberedelser, uten å vise selve løpet, gir vi ikke vekk opplevelsen du faktisk må dra på Øvrevoll for å være vitne til, men øker forhåpentligvis lysten til å se slutten.


Galopperende fordommer


Den første assosiasjonen mange har til galopp er at det er en sport for folk med tykk lommebok og fine hatter. Vi ville forsøke å bryte ned noen av disse fordommene, tilgjengeliggjøre det, og gi folk et innblikk i alt arbeidet som ligger til grunn før et løp. Samtidig har møtet mellom menneskene på hver sin side av gjerdet en varmhet som vi håper forfører seeren.


Ville få frem spenningen


Øvrevoll Galopp ønsket å synliggjøre for nytt og gammelt publikum at det skapes magi på galoppbanen. Ny salgssjef Esben Hansen, sammen med direktør Thomas Gjelsaas utfordret B17 Media til å sette opp en strategi for sesongen som trakk spill- og hesteentusiaster, samt de som ønsker seg en annerledes opplevelse.


– Oppdraget var klart: få frem spenningen det er ved å gå på et hesteløp og bruk strategiske annonser gjennom hele sesongen for å trekke folk til løpsdager. Film bidro til å vekke disse følelsene sier Thomas Dobloug-Holm i mediebyrået B17 Media.


Videre sier byrålederen at filmene er en del av byråets satsning på innholdsmarkedsføring med levende bilder, tilpasset sosiale medier.


– Férdi Film er vår naturlige samarbeidspartner på denne type markedsføring.

2min spot

1min spot

30sek spot