På eventyr med hund og katt

Askeladden & Co har tidligere lansert legetjenesten Dr. Dropin, begravelsesbyrået Verd og tannhelsekjeden Blid. Nå har selskapet som ambisjon å skape Norges ledende veterinærkjede.

Petrus toppbilde

– Det skal være en veterinærtjeneste som skal gjøre det enklere for kunden. Vi skal ha kun faste priser, det skal ikke være noen overraskelser og vi skal være mer tilgjengelig, forteller Caroline Piasecka, daglig leder og medgründer i det nye Askeladden-selskapet Petrus.

Hun er fornøyd med ha tatt tydelig valg for å fremstå som en merkevare som ikke skal være litt for mange, men alt for noen.

– Vi konsentrer oss om kun hund og katt. Dette gjør oppgaven med å utvikle merkevaren enklere i den forstand at det ikke er noen andre som har satt denne avgrensningen.

Petrus karusell 1
Petrus karusell 2
Petrus karusell 3
Petrus karusell 4
Petrus karusell 5
Petrus karusell 6
Petrus karusell 7

Samarbeidet tett med tidligere mediebyråtopp

Creuna utviklet navn, visuell identitet, merkevare- og kommunikasjonsplattform, samt grafisk og UX-design for den nye nettsiden. Byrået har jobbet tett med Askeladden & Co for å spisse konseptet. En av dem som også har vært involvert fra Askeladden & Co er Tim Nilo, som i januar startet som partner i gründerfabrikken etter at han sluttet som sjef i det Publicis-eide mediebyrået Zenith.

– Det har vært ett tverrfaglig team bestående av rådgivere, designere og kreatører fra Creuna og interne ressurser fra Askeladden & Co, uttaler Tim Nilo, Marketing Partner i Askeladden & Co.

Enklere å skape en tydelig merkevare ved tidlig involvering

Hos Creuna har Thor Erik Ramleth vært lead designer. Ramleth mener det er det er en klar fordel å jobbe frem en tydelig sammenheng mellom navn, det visuelle og merkevareløftet, dersom det er mulig å komme inn så tidlig som mulig i fødselen til selskapet.

– Resultatet blir en tydelig merkevare. Forretningsstrategiske avgjørelser er de viktigste, men det er også mange avgjørelser i den ligaen som skjer i tospann med å utvikle merkevaren, sier Ramleth.

– Petrus som egennavn hinter til en kjæledyrverden og skaper grobunn for en åpen og uformell personlighet. Det visuelle utrykket er varmt, og kommunikasjonsuttakene skal være lekne. Dette passer bra med hvor enkelt det skal være å bestille time og hvordan du som kunde skal oppleve å bruke tjenesten til Petrus.

Petrus har nå åpnet sin første klinikk. Den er sentralt plassert midt på St. Hanshaugen.

Involverte byråer

22549 c3ce3 original
Creuna
T

Thor Erik Ramleth

Lead Designer 

I

Ines Andrea Høvring Delgado 

Interaksjonsdesigner

B

Bettina Therese Rognås Ellefsen

Senior Kundeleder