Det norske grillandslaget har eksistert helt siden 2006 og har deltatt i og vunnet VM i Barbeque en rekke ganger. REMA 1000 har samarbeidet med grillandslaget i en årrekke, men i år har samarbeidet vært tettere enn noen gang.
– Det norske grillandslaget, med grillkongen Craig Whitson i spissen, har testet og smakt seg gjennom hele sortimentet vårt. De har også vært med på å utvikle flere av grillnyhetene i år, sier leder for markedsavdelingen i REMA 1000, Cathrine Stensaker.
Reklamefilmen er inspirert av diverse fotballtriksing-reklamefilmer i forbindelse med store mesterskap. Lydsporet på reklamefilmen er således ikke tilfeldig. «Cup of life» var den offisielle låta til fotball-VM i 1998.
– Vi synes den har en fin energi, og oppsummerer budskapet om at nå kan grillsesongen starte på en god måte. På tide å fyre opp grillen – «Here we go, ale, ale, ale!», avslutter Stensaker.
Involverte byråer
Karin Lund
Art Director
Øystein Halvorsen
Tekstforfatter
Eivind Holmboe
Regissør
Even Vesterhus
Produksjonsleder
Vincent Borgmo
Produksjonsleder
Anders Reime
Innspillingsleder
Gaute Gunnari
Fotograf
Nicholas Messel
Lysmester
Bo Lundgren
Grip
Øyvind Møgster
Sjefsrekvisitør
Monica Eidem
Matstylist
Jan Arne Storkås
Klipper
Uhørt AS Grade, online og lyd
Andre involverte
Henriette Opheim
Ansvarlig hos kunde
Cathrine Stensaker
Ansvarlig hos kunde
Tommy Majdek
Ansvarlig hos kunde