På tide å fyre opp grillen

REMA 1000 og TRY kickstarter grillsesongen med en ny stor grillkampanje. Hovedrollen i år gis ikke til en enkelt kokk, men snarere det norske grillandslaget. Reklamefilmen starter på TV i disse dager.

Grillandslaget

Det norske grillandslaget har eksistert helt siden 2006 og har deltatt i og vunnet VM i Barbeque en rekke ganger. REMA 1000 har samarbeidet med grillandslaget i en årrekke, men i år har samarbeidet vært tettere enn noen gang.

– Det norske grillandslaget, med grillkongen Craig Whitson i spissen, har testet og smakt seg gjennom hele sortimentet vårt. De har også vært med på å utvikle flere av grillnyhetene i år, sier leder for markedsavdelingen i REMA 1000, Cathrine Stensaker.

Reklamefilmen er inspirert av diverse fotballtriksing-reklamefilmer i forbindelse med store mesterskap. Lydsporet på reklamefilmen er således ikke tilfeldig. «Cup of life» var den offisielle låta til fotball-VM i 1998.

– Vi synes den har en fin energi, og oppsummerer budskapet om at nå kan grillsesongen starte på en god måte. På tide å fyre opp grillen – «Here we go, ale, ale, ale!», avslutter Stensaker.

Involverte byråer

Frame
TRY
K

Karin Lund

Art Director

Ø

Øystein Halvorsen

Tekstforfatter

Einar Film & Fortellinger Filmproduksjon
E

Eivind Holmboe

Regissør

E

Even Vesterhus

Produksjonsleder

V

Vincent Borgmo

Produksjonsleder

A

Anders Reime

Innspillingsleder

G

Gaute Gunnari

Fotograf

N

Nicholas Messel

Lysmester

B

Bo Lundgren

Grip

Ø

Øyvind Møgster

Sjefsrekvisitør

M

Monica Eidem

Matstylist

J

Jan Arne Storkås

Klipper

Uhørt

Uhørt AS Grade, online og lyd

Andre involverte

H

Henriette Opheim

Ansvarlig hos kunde

C

Cathrine Stensaker

Ansvarlig hos kunde

T

Tommy Majdek

Ansvarlig hos kunde