På tide å Høie nattesøvnen?

Har du lurt på hvorfor foreldresenga ofte fylles med barn, leker og kjæledyr i løpet av natta? Sammen med HK Reklamebyrå og Einar Film lanserer Mascot Høie en idé: Tenk om det er den deilige dundyna som tiltrekker seg alle nattevandrerne?

Høie

Med denne innsikten, basert på livets skole og sjarmerende blikk på helt vanlige familiers søvnrutiner, lå alt til rette for å skille seg ut – i en bransje hvor annonsering av produkt og pris dominerer.

Kreativ reklame virker

Det er viktigere enn noen gang å få kontakt med folk gjennom kreativitet, følsomhet og omsorg. Skal du bli lagt merke til og husket i en overflod av målstyrte annonser, må du være særegen. – Med en situasjon mange kan kjenne seg igjen i, kaos, humor og lunhet, ville vi utløse følelsesmessig respons, sier AD Kristian Wågø i HK Reklamebyrå. – Dette, kombinert med en kunde som tror på at merkevarebygging bidrar til at produkter bli likt og preferert, satte Høie seg hårete salgsmål for årets dunkampanje.

Kraften av musikk

Sentralt i idéen står Vinni sin tolkning av Knutsen & Ludvigsens «God Morgen Norge». Hva er vel bedre enn å våkne til lyden av en rapper som covrer visepop fra 80-tallet, etter en god natts søvn i en deilig Saga dundyne? Selvsagt er det noe alle vil oppsøke! Å få med dette stjernelaget av artister, var en viktig suksessfaktor for kampanjen.

Sikkert artig, men selger det dyner?

– Sagakampanjen går så det suuuser – gøy! sier markedssjef Stine Jensås Andersen.

– Vi merker en ekstrem økning i nye økter på nettsiden og Googletrafikk. At det er MANGE dyner som sendes fra lageret er det ingen tvil om, og hvis ting holder seg stabilt høyt nå så blir dette en kanonmåned, rapporterer Jensås Andersen.

Kampanjen har blitt vist på lineær TV, hvor TV 2 er hovedbærer, i sosiale medier som Facebook, Instagram og Snapchat og bannerannonser via Google Display og Schibsted. Mediestrategien ble lagt i samarbeid med Carat og HK Link.

Thumbnail image002
HK Reklamebyrå og Einar Film står bak Saga Dundynekampanjen for Mascot Høie. Bak fra venstre: AD Kristian Wågø, Stylist Kirsten Visdal, avtroppende Markedssjef Erna Therese Widerøe, Tekstforfatter Hanne Thoresen, påtroppende Markedssjef Stine Jensås Andersen og Regissør Stian Johansen. I senga: En fiktiv familie. Hunden var ikke til stede da bilde ble tatt.

Andre involverte

M

Merete Vold

Casting

E

Erna Therese Widerøe

Ansvarlig hos kunde

S

Stine Jensås Andersen

Ansvarlig hos kunde