På tide å Høie nattesøvnen?
Har du lurt på hvorfor foreldresenga ofte fylles med barn, leker og kjæledyr i løpet av natta? Sammen med HK Reklamebyrå og Einar Film lanserer Mascot Høie en idé: Tenk om det er den deilige dundyna som tiltrekker seg alle nattevandrerne?
Aktuelt byrå

HK Reklamebyrå

Med denne innsikten, basert på livets skole og sjarmerende blikk på helt vanlige familiers søvnrutiner, lå alt til rette for å skille seg ut – i en bransje hvor annonsering av produkt og pris dominerer.
Kreativ reklame virker
Det er viktigere enn noen gang å få kontakt med folk gjennom kreativitet, følsomhet og omsorg. Skal du bli lagt merke til og husket i en overflod av målstyrte annonser, må du være særegen. – Med en situasjon mange kan kjenne seg igjen i, kaos, humor og lunhet, ville vi utløse følelsesmessig respons, sier AD Kristian Wågø i HK Reklamebyrå. – Dette, kombinert med en kunde som tror på at merkevarebygging bidrar til at produkter bli likt og preferert, satte Høie seg hårete salgsmål for årets dunkampanje.
Kraften av musikk
Sentralt i idéen står Vinni sin tolkning av Knutsen & Ludvigsens «God Morgen Norge». Hva er vel bedre enn å våkne til lyden av en rapper som covrer visepop fra 80-tallet, etter en god natts søvn i en deilig Saga dundyne? Selvsagt er det noe alle vil oppsøke! Å få med dette stjernelaget av artister, var en viktig suksessfaktor for kampanjen.
Sikkert artig, men selger det dyner?
– Sagakampanjen går så det suuuser – gøy! sier markedssjef Stine Jensås Andersen.
– Vi merker en ekstrem økning i nye økter på nettsiden og Googletrafikk. At det er MANGE dyner som sendes fra lageret er det ingen tvil om, og hvis ting holder seg stabilt høyt nå så blir dette en kanonmåned, rapporterer Jensås Andersen.
Kampanjen har blitt vist på lineær TV, hvor TV 2 er hovedbærer, i sosiale medier som Facebook, Instagram og Snapchat og bannerannonser via Google Display og Schibsted. Mediestrategien ble lagt i samarbeid med Carat og HK Link.

Involverte byråer
Jon Gaute Espevold
Filmfotograf
Madicken Langvad
Post-produsent
Vidar Hemmingsen
Lyd
Christian Vårdal
Online
Simon Samdal
Post-produsent
Maren Nordgård
Post-produsent

Vinni
Artist
Andre involverte
Merete Vold
Casting
Erna Therese Widerøe
Ansvarlig hos kunde
Stine Jensås Andersen
Ansvarlig hos kunde
Geir Rogstad
Ansvarlig hos kunde
Frode Hansen
Ansvarlig hos kunde