Panteaksjon for TV-aksjonen
Infinitum har laget verdens største pantemerke av tomflasker for å oppfordre folk til å pante for en god sak.
Aktuelt byrå

Geelmuyden Kiese


I oktober oppfordret Infinitum hele Norge til å pante å gi pengene til TV-aksjonen for Røde Kors.
– TV-aksjonen og Infinitum har en veldig fin ting til felles; begge får frem den gode norske dugnadsånden. TV-aksjonen er en årlig innsamlingsdugnad, og panteordningen er en kontinuerlig miljødugnad, sier direktør for informasjon og marked i Infinitum, Randi Haavik Varberg.
Når du panter og gir pengene til en god sak, gjør du både noe bra for miljøet og for noen som trenger det.
– Dette er ikke noe nytt. Nordmenn har lenge samlet inn pantepenger til gode formål. Vi har bare satt ord på det, vi kaller det å verdipante. Da får panten enda større verdi, sier Lars Nermoen, seniorrådgiver i Geelmuyden Kiese.
Pantemerke av 3640 panteflasker
– Nøyaktig 3640 panteflasker og 10.920 korker skulle til for å lage verdens største pantemerke. I en kombinasjon av stop-motion og timelapse lar vi panteflaskene introdusere det nye begrepet Verdipant. Et morsomt prosjekt for Qvisten å være en del av, og ikke minst et viktig budskap, sier produsent i Qvisten, Irene Sødal Dietrichson.
Filmen er en del av en større kampanje for å samle inn verdipant til TV-aksjonen for Røde Kors. I løpet av kampanjeperioden samlet barn og unge verdipant for nesten 200.000 kroner.
Hovedfilmen er en 30 sekunders film laget for Facebook.
Bakomfilm laget for bruk i sosiale medier.
Involverte byråer

Geelmuyden Kiese
Qvisten Animation Filmproduksjon
OMD Mediebyrå
Flambert Postproduksjon